Ultima fiță Apple: Interdicție grea impusă giganților Microsoft, Google și Facebook
- Andrei Calin
- 10 august 2020, 09:00
O decizie restrictivă afectează în acest moment zeci de milioane de utilizatori.
Oficialii de la Apple au decis să nu permită accesul la App Stone al aplicaţiilor de jocuri ale Microsoft, Google şi Facebook. Motivul este legat de faptul că aceste aplicaţii oferă acces la jocuri care nu au fost evaluate folosind cirteriile producătorului de iPhone-uri şi iPad-uri.
„Clienţii noştri beneficiază de aplicaţii şi jocuri extraordinare de la milioane de dezvoltatori, iar serviciile de jocuri se pot lansa pe App Store, cu condiţia să respecte aceleaşi reguli care sunt aplicate tuturor dezvoltatorilor, inclusiv să prezinte jocuri individuale pentru evaluare şi să apară în hărţi şi căutări”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei Apple.
„App Store a fost creat pentru a fi un loc sigur, de încredere, unde clienţii să descopere şi să descarce aplicaţii, fiind o oportunitate de afaceri extraordinară pentru toţi dezvoltatorii”, a mai afirmat oficialul.
Politica aceasta este aplicată de cei de la Apple doar jocurilor. În schimb, Netflix şi Spotify, care oferă acces la biblioteci vaste, nu sunt nevoite să se supună procesului de evaluare al App Store. Motivul acestei diferenţe de abordare este că jocurile sunt interactive, spre deosebire de muzică şi filme.
La finalul lunii iulie, Apple a devenit cea mai valoroasă companie din lume după ce acțiunile sale au crescut cu 7,1%, depășindu-le pe cele ale Saudi Aramco.
La Bursa de la New York, acţiunile Apple au atins o valoare record de 412 dolari, fiind tranzacționate intens. Dacă va închide la acest nivel, capitalizarea de piaţă a gigantului IT american va fi de 1,786 miliarde de dolari.
În luna decembrie a anului 2019, Saudi Aramco a devenit cea mai valoroasă companie listată la bursă, din lume, în urma lansării ofertei sale publice iniţiale (IPO). În prezent, capitalizarea sa de piaţă se situează la 1.760 miliarde de dolari.
Apple a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit de 22,5 miliarde de dolari, în creştere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările produselor fabricate de companie s-au majorat cu 6%, până la 118 miliarde de dolari.