Este considerat a fi cel mai murdar Sector al Bucureștiului. Chiar primarul a spus-o

sursa foto: EVZ

Are probleme legate de salubrizare și multe zone care sunt de ocolit.

Radu Mihaiu, noul primar al Sectorului 2, a vorbit despre planurile pe care ar vrea să le pună în aplicare după ce a câștigat alegerile desfășurate la data de 27 septembrie. Printre priorităţile sale se numără realizarea unui audit în primărie, salubritatea, suplimentarea serviciilor de curăţenie şi a serviciilor medicale din şcoli.

O propunere a sa este legată de realizarea unei „linii verzi pentru biciclete”, cu o lungime de 3,5 kilometri, între Obor şi intersecţia dintre Calea Floreasca şi Şoseaua Fabrica de Glucoză. Tot pentru încurajarea transportului alternativ ar urma să fie realizate parcări securizate pentru biciclete în zonele rezidenţiale, care să poată fi folosite pe bază de card.

O problemă pe care a remarcat-o primarul, în sectorul său, este legată de murdărie. „Cea mai mare problemă, de departe, indicată şi de studiile calitative pe care le-am făcut, dar şi de oameni în stradă, este mizeria.

Toată lumea spune că Sectorul 2 este foarte murdar. Şi adevărul este că e, probabil, cel mai murdar sector din Bucureşti, în condiţiile în care avem acelaşi operator de salubritate de peste 20 de ani şi în condiţiile în care în 2018 Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a obligat primăria să organizeze o licitaţie pentru selectarea unui nou operator. Această licitaţie încă nu s-a terminat”, a spus primarul într-un interviu acordat pentru Agerpres.

Edilul a continuat: „Este încă în desfăşurare, pentru că este în mod constant tergiversată de către aparatul primăriei, în aşa fel încât actualul operator funcţionează cu tarife mărite şi este evident că nu îşi face treaba. Şi nu îşi face treaba acum din motive sistemice. În acest moment, nimeni nu urmăreşte cu adevărat cum îşi face treaba operatorul de salubritate.”

„Sper că în primul mandat poate fi realizat”

În ceea ce privește taxa de habitat, Mihaiu a precizat: Eu aş dori să renunţăm la taxa de habitat şi să revenim la modelul tarif, în care fiecare asociaţie de proprietari sau fiecare casă încheie un contract cu un operator de salubritate licenţiat şi atunci să lăsăm piaţa să decidă care este acest preţ corect pentru serviciul de salubritate. Doar cei care nu au un contract cu un operator licenţiat ar urma să plătească o taxă, pentru că există şi astfel de persoane care nu încheie contract cu nimeni şi aruncă gunoiul pe stradă. (...).

Un proiect vizează construirea unei bezni pentru bicicliști, de 3,5 kilometri, care să lege Piața Obor și intersecția dintre Calea Floreasca și Șoseaua Fabrica de Glucoză. „Sper că în primul mandat poate fi realizat. Sigur, asta depinde foarte mult de colaborarea cu Ministerul Transporturilor, pentru că mare parte din traseu este în gestiunea CFR. Pista de biciclete ar urma să fie pe traseul unei foste căi ferate, care ducea grâne la moara lui Assan şi diverse alte mărfuri la Obor. Utimul tren cred că a circulat în 1987.”