Emag, magazinul virtual care i-a sedus pe români

Emag, magazinul virtual care i-a sedus pe români

Veniturile comerciantului on-line se aproprie puternic de cele ale principalului său competitor din retailul tradiţional, Flamingo.

Emag, cel mai mare site cu produse electronice şi IT&C din România, estimează că va înregistra în acest an venituri apropiate de cele realizate anul trecut de retailerul tradiţional Flamingo.

La sfârşitul anului trecut, Flamingo avea 124 de magazine, care însumau o suprafaţă de vânzare de 54.000 de metri pătraţi. În schimb, Emag şi-a construit afacerea pe 1.500 de metri pătraţi de depozit şi un site de comenzi on-line.

În retailul tradiţional cu produse electronice nu sunt aşteptate majorări spectaculoase ale vânzărilor. Pentru online, „dublare“ este pe buzele tuturor.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Emag estimează pentru 2008 o cifră de afaceri de 140-150 de milioane de euro, aproape dublu faţă de anul trecut, pe fondul introducerii de noi produse şi servicii“, ne-a declarat Radu Apostolescu, directorul executiv al companiei.

Flamingo a încheiat anul trecut cu afaceri de 171 de milioane de euro, în creştere cu doar 11% faţă de 2006, pentru acest an fiind aşteptat un ritm similar de creştere.

Creştere pe laptopuri şi LCD

Emag a vândut anul trecut 33.000 de notebookuri, iar pentru acest an îşi propune ca unul din trei laptopuri care ajung în casele românilor să fie livrat de pe site-ul propriu.

Pe de altă parte, Flamingo a mizat anul trecut pe vânzările de televizoare LCD (care s-au vândut cu 400% mai bine decât în 2006) şi pe consolele video Sony Playstation 3. În perioada verii, vânzările retailerului au fost dinamizate de aparatele de aer condiţionat şi cele frigorifice. „Este posibil ca piaţa on-line să cunoască o dinamică accelerată, având în vedere faptul că porneşte de la cifre absolute mai mici“, explică Dragoş Simion, preşedintele Flamingo International.

Trecerea pe profit îi ţine în off-line

Presaţi de trecerea pe profit (0,5 milioane euro, înregistrat anul trecut, pentru o companie listată la BVB), strategii Flamingo s-au concentrat asupra consolidării liniei principale de business, retailul off-line de produse IT&C, electronice şi electrocasnice pe piaţa locală. Pentru dezvoltarea pe online „mai e încă timp“, susţine Simion.

„Dacă ar fi să facem o comparaţie între ţările cel mai dezvoltate - ca Marea Britanie sau Statele Unite, retailul online ajunge aici la o valoare de maximum 25% din totalul pieţei de retail electronic, restul fiind vânzări realizate prin intermediul retailerilor clasici. Pe principii de convergenţă, acelaşi lucru ar trebui să se întâmple şi în România în câţiva ani“, explică preşedintele de la Flamingo.