Acum, închiderile din Marea Britanie se termină. Iar copiii din Scoţia s-au întors în școli  începând cu 11 august și în Irlanda de Nord începând cu 24 august.

Ca parte a rețelei de cercetare școlară primară s-a vorbit cu 211 de angajați ai școlii primare – inclusiv directorii, profesorii, asistenții didactici și personalul de asistență – din Țara Galilor pentru a afla opiniile lor despre întoarcerea la școală.

O întoarcere necesară

Mulți dintre cei care au participat la sondajul realizat de The Conversation  au considerat că copiii trebuie să se întoarcă la școală. Unii copii s-au întors la școală pentru o scurtă perioadă în iulie, iar profesorii au simțit că timpul petrecut în primăvară și vară acasă a dus la scăderea capacității lor de a învăța și a abilităților sociale.

Un profesor vorbit despre elevii care s-au întors în iulie după închiderea școlii a spus: S-au întors obosiți la școală. Le-a fost greu să se concentreze. Unii nu sunt obișnuiți să respecte regulile acasă iar urmarea instrucțiunilor și regulilor în școală va fi foarte dificilă.

Preocuparea cu privire la sănătatea și bunăstarea elevilor este o prioritate în ceea ce privește efectele indirecte ale virusului. Profesorii au comentat cum experiențele copiilor în timpul blocajului ar fi variat mult. Aceștia au vorbit despre provocările de a-i susține atât emoțional, cât și cu disciplina lor la întoarcere.

Personalul școlii a remarcat, însă, că ar fi existat şi aspecte pozitive ale blocării pentru unii copii: au stat mai mult timp cu familia, și-au dezvoltat abilitățile de viață, cum ar fi gătitul și învățarea de a merge cu bicicleta… O altă provocare a fost abilitatea de a învăța și colabora cu alții de la distanță. Sunt doar câteva din avantajele blocajului.

Personalul școlii este îngrijorat de riscul transmiterii coronavirusului de la elevi la adulți

Acest aspect a fost ridicat de personalul școlii cu privire la răspândirea coronaviruslui, iar cei mai expuşi sunt angajaţii şcolilor care intră în contact direct cu elevii. Mai mult, personalul era, de asemenea, îngrijorat de îngrijirea propriilor copii. Directorii au ridicat problema cu privire la deficiențele potențiale ale personalului din cauza îmbolnăvirii lor și a celor care trebuie să se izoleze din cauza simptomelor și a implicațiilor pe care le-ar avea acestea asupra bugetelor școlare.

Au fost ridicate probleme cu privire la gestionarea igienei în şcoli, deoarece ar trebui adăugate noi practici precum curățarea suplimentară și spălarea mâinilor. Personalul și-a exprimat îngrijorarea cu privire la modul în care acest lucru ar duce la reducerea  timpului valoros  pentru predare materiei.