Indexul, care urmărește distanțele parcurse de camioanele de mare gabarit pe autostrăzile din țară, este oferit zilnic de Biroul German de Statistică. Există totodată o serie de dovezi din care reiese că angajații germani și spanioli încep să se întoarcă la lucru.

Indexul Google de monitorizare a mobilității – care urmărește deplasarea oamenilor spre fabrici și spre birouri –  a relevat o schimbare în ultima săptămână, deși ea este încă la un nivel foarte scăzut.

La nivelul întregii Europe, mobilitatea rămâne la cam jumătate din nivelul anterior pandemiei; în Germania, deplasările la locul de muncă sunt cu 43% mai reduse comparativ cu cele înregistrate cu o săptămână înaintea apariției coronavirusului, iar în Italia, Spania, Franța și Regatul Unit, declinul se situează în jurul unor procente cuprinse între 63% și 68%.

Felix Huefner, economist european la UBS (cea mai mare bancă elvețiană, n. red.) a subliniat că sectoarele legate de comerțul cu amănuntul, transporturi, spectacole, cazare și alimente au avut cel mai mult de suferit din cauza virusului și că  “orice măsură venită în ajutorul serviciilor este importantă“ pentru redresarea economică.  “

Germania a ajuns acum să fie una dintre mariile economii din zona euro care sunt cel mai puțin restrictive“, a spus el. Totuși, ,,potrivit datelor oferite de Google, în privința călătoriilor de agrement nu există semne semnificative de redresare”.

Declinul a fost mai mic în țările unde izoiarea nu a fost oficializată, precum Suedia, sau în cele care au adoptat măsuri mai puțin restrictive, precum Olanda, dar în țările care au impus un control mai strict al deplasărilor, declinul a înregistrat cifre-record.

PAGINA ANTERIOARA CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE