Drumul Taberei-Pipera, traseu de doua ore

Drumul Taberei-Pipera, traseu de doua ore

Agentii de politie au gasit principalul vinovat pentru ambuteiaje: lipsa educatiei rutiere in randul soferilor bucuresteni.

Distante de cativa kilometri parcurse in zeci de minute si nervi in trafic: ieri-dimineata, toate iesirile din car-tierul Drumul Taberei au fost blocate.

Lucrarile la carosabil, sistemul de semaforizare invechit si lipsa educatiei rutiere sunt principalele probleme invocate atat de agentii Politiei Rutiere, cat si de soferi.

Un cartier intreg izolat de centru

Una dintre zonele cu cele mai multe probleme in trafic din Capitala este Drumul Taberei. Absenta unui mijloc de transport subteran genereaza aproape in fiecare dimineata aglomeratie.

O cursa de la intersectia Razoare si pana in zona Doamna Ghica a fost parcursa in aproape doua ore, tinand cont de faptul ca aproape 50 de minute au fost irosite doar la intersectia Timisoara cu Progresului, Razoare si Geniului.

„Este imposibil de calatorit. In ritmul asta cred ca o sa ajung la iesire spre Colentina maine-noapte”, se plange un sofer. „In conditii normale, se aglomereaza in intervalele 7.30-9.30 si 16.00-20.00. Astazi a fost insa un calvar”, a explicat situatia agentul-sef adjunct Alexandru Marin, detasat in zona Razoare.

„Sunt probleme si in zona Bulevardul Unirii inspre Piata Alba Iulia, intersectia Cantemir cu Marasesti, zona Sura Mare si Piata Sudului. Daca soferii ar fi mult mai intelegatori nu ar mai fi nebunia de-acum”, a adaugat acesta.

Codul Rutier nu iarta

Lipsa minimei educatii in trafic a fost invocata si de agentul-sef adjunct Marinel Iordache. „Toti soferii ar trebui sa fie familiarizati cu termenul de centru liber. Daca vezi ca nu ai unde intra in intersectie, de ce sa mai complici si tu problema? Nu astepti mai degraba, chiar si daca ai verde?”, s-a intrebat acesta.

Noul Cod Rutier prevede la articolul 57, alineatul 3, ca „patrunderea unui vehicul intr-o intersectie este interzisa daca prin aceasta se produce blocarea intersectiei.” Nerespectarea acestei prevederi presupune acordarea a 6 puncte de penalizare si o amenda de la 351 lei (9 puncte amenda) pana la 780 de lei (20 de puncte amenda).

Proiecte Trafic inteligent pentru soferii Capitalei Administratia locala promite descongestionarea zonelor „fierbinti”. Seful Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei Capitalei, Gheorghe Udriste, a sustinut ca municipalitatea a semnat saptamana trecuta contractul cu cei care se vor ocupa de implementarea sistemului inteligent de trafic, consortiul de firme SWARCO&UTI International.

„Proiectul presupune reconfigurarea a 100 de intersectii situate pe inelul principal al orasului si pe axa nord-sud, modernizarea echipamentelor de trafic (semafoare, camere de televiziune in circuit inchis) si instalarea de sisteme GPS pe aproximativ 300 de unitati din flota RATB care vor fi urmarite in permanenta”, a aratat Udriste. Proiectul va fi implementat din toamna lui 2008, investitia ridicandu-se la peste 20 de milioane de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News