DRIVE-TEST EVZ: Ford C-Max, maşina care îmbină utilul cu plăcutul

DRIVE-TEST EVZ: Ford C-Max, maşina care îmbină utilul cu plăcutul

Monovolumul testat, în premieră, de EVZ, este un model care se pune cu inteligenţă şi suficient entuzisam la dispoziţia familiştilor.

E greu să-i găseşti nod în papură noului model Ford C-Max, chiar şi atunci când îl testezi pe pantele munţilor din Provence-Alpes-Côte d'Azur, acolo unde, până în 2007, Campionatul Mondial de raliuri făcea o staţie importantă. Şi nu trebuie să ai o slăbiciune pentru marca Ford pentru a fi surprins plăcut C-Max, o maşină care, la prima vedere, are veleităţi exclusiv utilitare, dedicate nevoilor unei familii medii.

Pentru acest test am preferat versiunea mai spaţioasă, Grand C-Max, o maşină cu şapte locuri şi motorizare turbodiesel. Curiozitatea m-a determinat mai întâi să-mi arunc privirea în portbagaj, pentru a vedea ce a mai rămas din el.

Dincolo de al treilea rând de scaune, există ceva loc pentru un bagaj de mână. Uşile din spate, care culisează pe lungimea autoturismului (doar pentru această versiune) oferă un acces lejer către un interior deosebit de generos. Îmi şi vedeam fetele sărind şi zbenguindu-se pe cele două banchete.

Pe urmele "zburătorului" Sebastien Loeb

Extrem de vivace, chiar mai animată decât varianta pe benzină pe care am condus-o mai puţin, Grand C-Max s-a dovedit neaşteptat de agreabil la drum. Pe virajele unde altădată zburau Sebastien Loeb, Petter Solberg sau Marcus Grönholm, monovolumul cu şapte locuri a şerpuit imperturbabil.

Maşina stă bine în curbe, răspunde liniar la comenzi şi iuţeşte prompt ritmul, atunci când i se cere. Depăşesc "suta" şi limita de viteză, în timp ce motorul turbodiesel de 2.0 litri toarce ca o pisică satisfăcută, chiar şi atunci când arcul turometrului se avântă spre zona roşie.

Parcarea, asistată opţional

În condiţiile în care criza mondială a trimis un cutremur fără precedent asupra piaţei auto, Ford a creat un autoturism practic şi prietenos, care anticipează sosirea modelului-cheie dezvoltat pe aceeaşi platformă - noul Focus.

Sistemul de asistare la parcarea laterală, oferit opţional de monovolumul testat de noi, este mai mult decât o declaraţie de pricepere. Îmi şi închipui câte doamne şi domni grăbiţi ar fi fericiţi să lase maşina să execute singură o manevră de parcare laterală! Noul Grand C-Max permite aceasta, fără mâini pe volan, printr-o simplă apăsare de buton şi cu un efort minim impus de controlul pedalierului.

Apropo de volanul noului model, Ford a adunat pe acesta aproape toate comenzile. La prima vedere pare puţin complicat, dar, după o vreme, obişnuinţa ia locul nedumeririi iniţiale. Portbagajul, bun şi pentru un pui de somn

Modularitatea habitaclului este în acord cu ceea ce trebuie să ofere un monovolum. Am rabatat mai întâi spătarul celei de a doua banchete. Apoi pe cel al rândului din mijloc, care, la început, se transformă într-o măsuţă pentru pasagerii din spate. Şi din nou m-am gândit cât de bine le-ar prinde asta fetelor mele.

Odată pliate ambele spătare Ford Grand C-Max îţi descoperă un spaţiu uriaş, în care două persoane ar putea aţipi la nevoie. Prima şi cea mai comună aplicaţie ar fi, desigur, cea de portbagaj extins, ultraîncăpător.

Gama C-Max este aşteptată în showroomurile Ford din România chiar în această toamnă. Pe piaţa din Germania, acolo unde se comercializează deja, noul monovolum, concurent cu Renault Scenic, Seat Altea, Opel Zafira sau Mazda5, poate fi achiziţionat cu minimum 18.600 de euro.

18.600 de euro este preţul minim al gamei Ford C-Max, în Germania

CASETA TEHNICĂ

Ford C-Max

CASETA TEHNICĂ

Ford Grand C-Max

Ne puteți urmări și pe Google News