Două miloane de semnături pentru modernizarea CFR prin CAMPANIA națională “SEPOATE”

Două miloane de semnături pentru modernizarea CFR prin CAMPANIA națională “SEPOATE”

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane (FNFMCV) a început campania națională #SEPOATE, al cărei obiectiv este strângerea a doua milioane de semnături pentru o petiție online care solicită introducerea în Proiectul de țară, inițiat de președintele României, a investițiilor obligatorii în calea ferata și în toată infrastructura de transport a României.

Regionala CFR aleasă pentru începerea campaniei #SEPOATE este Constanța. Președintele BNS, Dumitru Costin, președintele FNFMVC, Grigore Mare și mai mulți oficiali din CFR au ajuns la Constanța cu un vagon de clasa a doua, modernizat în România, care va călători, câte o săptamâna, către cele 8 regionale CFR din țară. Toți cei care vor călători cu acest vagon adaptat exigențelor europene: scaune ergonomice, mochetă, internet, radio, TV, vor viraliza noua experiență pe care o vor avea sub hashtag-ul #SEPOATE, potrivit inițatorilor campaniei. 

Secretarul general al FNFMCV, Viorel Istrate, a explicat că această campanie este, de fapt, adresată călătorilor. “Semnăturile vor fi strânse pe portalul petiții online, cu ajutorul stewarzilor care deservesc vagonul și cu întreaga infrastructură sindicală pe care o avem la dispoziție. Și în toate trenurile din România” a spus, Viorel Istrate, la Constanța. Vagonul va fi atașat la trenurile care sunt deja în circulație pe rețeaua feroviară română, câte o săptămână pe fiecare regională CFR, fiind ocupat cu călători. După Constanța, săptămâna viitoare va ajunge la Cluj, apoi la Iași. 

Potrivit lui Viorel Istrate,“ideea camapniei s-a născut ca urmare a nevoilor de finanțare a sectorului feroviar și noi suntem convinși că diriguitorii acestei țări nu vor putea ignora milioanele de semnături ale românilor care își doresc un transport civilizat pe calea ferată”. Iar Dumitru Costin care crede că, până acum “CFR a fost o zonă executată de leadershipul politic, indiferent de culoarea lui, dar și o zonă de muls, din care s-au făcut foarte mulți bani”, acuză că nimeni nu face o analiză serioasă a CFR pentru a se stabili, astfel, că investiția în infrastructura feroviară este prioritară. 

Ne puteți urmări și pe Google News