CLUJ. În decurs de numai o lună, marcajele din comuna Floreşti au fost schimbate de două ori. Bâlba autorităţilor a costat 600.000 de euro.
Joaca de-a marcajele rutiere aplicate pe DN 1, în comuna Floreşti, din judeţul Cluj, au costat bugetul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România (CNADR) peste două milioane de lei.
În urmă cu trei săptămâni, Poliţia Rutieră a dispus trasarea unor noi tipuri de marcaje rutiere, care să reducă numărul de accidente şi să crească fluenţa traficului. În realitate, lucrurile au stat exact pe dos, iar blocajele din trafic au fost atât de mari încât s-a circulat cu cinci kilometri pe oră.
În prezent, marcajele care au creat haos în circulaţie au fost şterse, iar săptă mâna viitoare societatea Plastidrum, cea care a câştigat licitaţia la nivel naţional, va aplica din nou vechile marcaje rutiere - cu două benzi de circulaţie pe sensul de mers.
Directorul Plastidrum Cluj, Constantin Pop, a refuzat să facă orice declaraţ ie în acest sens, menţionând doar că este pe teren în localitatea Floreşti, unde supraveghează activitatea de ştergere a marcajelor rutiere aplicate în urmă cu trei săptămâni.
Preţul pentru marcarea unui metru liniar de drum naţional este de aproximativ 150 de lei, iar la Floreşti au fost marcaţi aproape 7.000 de metri, ceea ce înseamnă că valoarea lucrărilor a fost de peste un milion de lei noi. Acum, CNADR va plăti iar peste un milion de lei pentru revenirea la vechile marcaje.
Cu 300.000 se modernizau cinci şcoli
Comisarul-şef Viorel Recoşeanu, şeful Direcţiei Naţionale a Poliţiei Rutiere, instituţie care a dispus montarea noilor marcaje rutiere, a declarat că în zonă se înregistrau foarte multe accidente. „S-a marcat drumul la Floreşti tocmai pentru creşterea fluenţei traficului pe DN 1. O comisie formată dintr-un reprezentant al companiei de drumuri şi un ofiţer de la noi a ajuns la această concluzie“, a spus Recoşeanu. Realitatea din teren este însă alta.
În zonă, după montarea acestor marcaje, nu a existat nicio fluenţă a traficului, ba din contră au apărut cozi care s-au întins pe kilometri întregi.
De altfel, exasperaţi de calvarul din trafic, şoferii clujeni au recurs acum câteva zile la proteste în faţa principalelor instituţii din Cluj-Napoca.
Pe de altă parte, potrivit reprezentanţ ilor Primăriei Cluj-Napoca, cu cei aproape 300.000 de euro plătiţi pentru schimbarea marcajelor, care s-au dovedit a fi ineficiente, se puteau moderniza cinci şcoli.
„Puteam să punem geamuri termopan, să amenajăm băile la standarde moderne şi să zugrăvim în sălile de clasă. Apoi, anul acesta, Institutul de Oncologie şi Clinica de Neurochirurgie au primit fiecare câte 400.000 de lei“, susţin autorităţile locale.