AVERTISMENT lansat de un diplomat american: „Prin fake news și propagandă, Rusia are scopul să slăbească România, ca țară"

AVERTISMENT lansat de un diplomat american: „Prin fake news și propagandă, Rusia are scopul să slăbească România, ca țară"

Consilierul politic al Ambasadei SUA la București, David Schlaefer, a declarat că Rusia a încercat în ultimii ani, în mod strategic, să in influențeze atât politica actuală din Europa de Est, cât și din în Europa, și să slăbească țările în anumite privințe, prin folosirea de știri false și prin propagandă. Postările false din mediul online sunt făcute cu scopul de a slăbi România, ca țară, și de a crea divizări la nivelul societății românești.

Consilierul politic al ambasadei SUA de la București, David Schlaefer, a discutat despre fenomenul ştirilor false, sâmbătă seară, la emisiunea Paşaport diplomatic, difuzată la Digi24. 

Jurnalista Cristina Cileacu a adresat următoarea întrebare: „Jurnaliştii sunt acuzaţi constant că promovează ştiri false şi de exemplu, preşedintele dumneavoastră este unul dintre liderii lumii care le spun mereu jurnaliştilor că sunt falşi şi că promovează ştiri false. Şi mai sunt şi alte exemple de lideri care fac asta. Deci, dacă vedem că liderii spun că media este mincinoasă, cum putem aştepta de la public să creadă că ceea ce este scris în presa tradiţională, clasică, la o televiziune cum este de pildă Digi24, este adevărat, spre deosebire de ceea ce citesc pe reţelele de socializare?"

David Schlaefer: „Dacă te gândeşti, totul este online acum, chiar şi ziarele care mai apar tipărite au o prezenţă uriaşă online, cred că linia aceasta este tot mai neclară, de câte ori vorbim despre o sferă digitală versus una tradiţională, nu mai este o linie clară şi cred că va deveni mai neclară, cu timpul. 

Provocarea pentru presă, pentru media, este tehnologia şi mai este şi ciclul de ştiri. Nimeni nu vrea să rateze un subiect. Şi toată lumea vrea să aibă click-uri şi vizualizări, aceste lucruri sunt monetizate acum, aşa se obţin bani în această eră digitală în care trăim şi cred că jurnaliştii, ca indivizi, dar şi platformele media sunt în poziţii foarte dificile. 

Vrei să fii primul care dă subiectul şi nu vrei să fii în urmă atunci când competiţia, alte media, discută despre ceva anume, mai ales dacă este un subiect atractiv, oamenii vor fi interesaţi, dar în acelaşi timp, pentru că nu vrei să faci asta, toată lumea are tendinţa să se mişte foarte-foarte repede, fără să mai facă lucrurile despre care am vorbit, adică să verifice, să documenteze, să confirme, să investigheze şi aşa apare un ciclu vicios.

 Vieţile noastre se derulează mai repede ca niciodată, corect? Vedem asta în ultimii 10, chiar 5 ani, lucrurile funcţionează diferit şi tehnologia este principalul responsabil, iar acest lucru a avut un impact şi asupra media şi jurnalismului, mai mult decât asupra oricărei profesii. Cred că aceasta este provocarea" a spus David Schlaefer, conform digi24.ro.

Sursa foto: Facebook

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News