Acum, unii proprietari de autocare plătesc pentru RCA şi 15.600 de lei, chiar dacă nu au avut daune. „Cerem Guvernului să emită o ordonanţă de urgenţă prin care să stabilească limita la 5.000 de lei pentru autovehicule comerciale de transport mărfuri şi persoane care operează şi în străinătate, pentru 12 luni”, a declarat Dinescu, după ce a discutat cu reprezentanţii Ministerului de Finanţe.

În plus, oficialii UNTRR vor RCA de 2.000 de lei pentru autovehiculele care fac transport local şi 300 de lei pentru o Dacie Logan pentru 12 luni. „Ei (cei de la Finanţe – n.r.) vor să-i întrebe şi pe cei de la Consiliul Concurenţei, dar nu cred că este cazul. Consiliul funcţionează într-o piaţă liberă, dar piaţa RCA este acum blocată. Guvernul trebuia să ia urgent o măsură pentru deblocarea situaţiei”, a explicat Dinescu.

Bugetul pe 2016 este însă deja în Parlament şi este aproape votat, iar acum trebuie luată în calcul această nouă măsură. „Avem promisiunea celor de la Finanţe că azi sau mâine o să revină cu o propunere concretă vizavi de această situaţie şi de cum ar putea să rezolve această problemă”, a afirmat oficialul UNTRR.

Dinescu consideră că discuţiile cu ASF au devenit cumva inutile. „CU cei de la ASF discutăm de luni de zile, de mai multe ori pe zi. Degeaba. ASF-ul nu este în stare să facă nimic. Singurul care poate debloca situaţia este guvernul”, a afirmat Dinescu.

Transportatorii au protestat marţi împotriva creşterii accelerate a RCA în ultimii doi ani. Practic, atât în 2014, cât şi în 2015, preţurile aproape s-au dublat.