Cu mai puţin de 50 de oameni în sală, mare parte din ei consilieri sau reprezenatnţi ai unor instituţii implicate în proiectele cu pricina, dezbaterea a debutat furtunos cu o urecheală la adresa prezidiului din partea reprezentantului OPTAR (Oragnizaţia pentru Proovarea Transportului Alternativ) Marian Ivan: „Să supui atenţiei într-o dezbatere publică 7 chestiuni importante e bătaie de joc la adresa bucureşteanului. Nu vom avea timp să le dezbatem ci doar, cel mult, să le trecem în revistă”, a tunat de la tribună oficialul care a avut intervenţii pentru fiecare problemă de pe ordinea de zi în parte.

Cam aşa au şi stat lucrurile, la capătul a două ore de „dezbătut”, aleşii alegânduse doar cu o simplă trecere în revistă, punctată ici colo cu câteva precizări ale problemelor aflate pe ordinea de zi.

„Fluidizare să fie, dar s-o ştim şi noi!”

Primul dintre proiecte, cel referitor la managementul traficului, a ridicat una dintre problemele care dau mari bătăi de cap bucureşteanului de oriunde: traficul infernal din Capitală. Intenţia edililor PMB este aceea de a fluidiza transportul public în detrimentul celui individual, pe de o parte, şi de a trece responsabilitatea realizării acestui fapt din ograda PMB în cea a unui serviciu de management subordonat, aţi ghicit, tot Primăriei.

Întrebarea rostită, cu obstinaţie, de cei care s-au perindat pe la microfon i-a cam lăsat fără replică atât pe Adrian Cristea, directorul Autorităţii Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice, cât şi pe administratorul public Sorin Chiriţă: „Care sunt concret soluţiile de fluidizare oferite de acest serviciu de management că nu sunt nicăieri precizate şi, mai important, cine finanţează acest serviciu? Altfel spus, de ce e nevoie de el?”, s-a întrebat, oarecum retoric, Marian Ivan.

„Primăria Generală nu investeşte în parcări, dar încasează la greu!”

Dan Georgescu, președintele sindicatului administrației străzilor, a răbufnit şi el atunci când a fost adus în discuţie subiectul parcărilor din Bucureşti: „Culmea e că Primăria nu investeşte un leu în amenajarea şi întreţinerea parcărilor, dar încasează la greu! În plus, nu se ţine cont de faptul că, la nivel de Bucureşti, avem peste 2 milioane de maşini şi doar 300.000 de parcări.”, a afirmat Georgscu, care a punctat că înfiinţarea unui serviciu de management al parcărilor „nu este oportun şi nici în folosul cetăţeanului”.