„Miercuri, 01 iulie 2020, începând cu ora 8:00, circulaţia rutieră pe Transfăgărăşan, între Piscul Negru şi Bâlea Cascadă (km 104+000 – km 130+800), se va deschide pentru toate categoriile de autovehicule, în intervalul orar 07:00-21:00.

Pentru siguranţa participanţilor la trafic, circulaţia rutieră este interzisă pe timpul nopţii între orele 21:00 – 07:00. Facem apel la conducătorii auto să circule prudent, să adapteze viteza la condiţiile de trafic, mai ales având în vedere instabilitatea atmosferică ce duce la apariţia de fenomene meteorologice spontane care afectează vizibilitatea”, precizează CNAIR.

Pe de altă parte, compania de drumuri şi autostrăzi îi atenţionează pe cei care tranzitează acest sector de drum că, în ultima perioadă, este semnalată prezenţa urşilor în apropierea părţii carosabile şi îi sfătuieşte să nu se apropie de animale, să nu le hrănească şi să informeze imediat autorităţile de prezenţa acestora.

Transfăgărășan a fost construit între aniii 1970-1974, pe o durată de 4 ani, în timpul lui Ceaușescu și, conform datelor oficiale, aproximativ 40 de oameni și-au pierdut viața în construirea traseului. Inaugurarea traseului a avut loc pe data de 20 septembrie, 1974.

Traseul pe care se desfășoară drumul Transfăgărășan începe din comuna Bascov din Județul Argeș și trece prin fața hidrocentralei Vidraru, apoi urcă spre Cetatea Poenari. Ajunge pe Barajul Vidraru, trece de trei tunele scurte, trece de baraj și se lasă în partea stângă Lacul Vidraru, ajungând la Cascada Capra. Trecerea de la Capra la Bâlea Lac este făcută printr-un tunel de aproximativ 887 de metri. Tunelul Bâlea, cel mai lung tunel din România. Este un tunel iluminat electric și ventilat natural și are o înălțime de aproximativ 4,4 m, lățime de 6 m și un trotuar de un metro, potrivit agerpres.ro