Patronii unui restautant sunt obligați să le plătească angajaților 140.000 de dolari drept salarii retroactive și despăgubiri. Conducerea localului a angajat un preot fals pentru a afla păcatele lucrătorilor.
Anchetatorii federali care s-au ocupat de dosarul restaurantului din California au susținut că acest caz este unul dintre „cele mai nerușinate” acte de corupție pe care un angajator le-a făcut împotriva personalului său. Departamentul american al Muncii a transmis că un angajat a fost cel care a mărturisit că proprietarul Che Garibaldi, care deține două restaurante ale Taqueria Garibaldi din nordul Californiei, a angajat un preot fals pentru a afla păcatele angajaților în timpul programului.
Preotul fals i-ar fi întrebat pe muncitori dacă au întârziat la locul de muncă, dacă au furat bani din restaurant sau dacă au avut „intenții rele” față de angajator. „Sub jurământ, un angajat al Taqueria Garibaldi a explicat cum restaurantul a angajat un presupus preot pentru a le afla «păcatele» de la locul de muncă, în timp ce alți angajați au relatat că un manager a afirmat în mod fals că problemele legate de imigrație vor fi ridicate de ancheta departamentului”, a scris procurorul regional al Ministerului Muncii, Marc Pilotin, în raportul pentru acest caz.
Despăgubiri de 140.000 de dolari pentru angajați
Episcopia catolică din Sacremento a transmis că nu a găsit „nicio dovadă a vreunei legături” între instituția lor și preotul fals angajat la restaurantul din California. Un purtător de cuvânt al episcopiei a transmis că acea persoană „cu siguranță nu era preot al Diecezei din Sacremento”. Instanța de judecată a decis ca Garibaldi, dar și alți trei proprietari și operatori de restaurante să plătească 140.000 de dolari sub formă de salarii restante și despăgubiri către 35 de angajați. În plus, restaurantul o să plătească și 5.000 de dolari constând în penalități civile.
Taqueria Garibaldi nu a emis niciun punct de vedere refiritor la acest incident. Anchetatorii au aflat că patronii restaurantului au refuzat să plătească orele suplimentare ale angajaților și că managerii au primit bonusuri din fondul de bacșișuri al angajaților. „Încercările josnice ale acestui angajator de a se răzbuna pe angajați au avut ca scop reducerea la tăcere a lucrătorilor, obstrucționarea unei anchete și împiedicarea recuperării salariilor neplătite”, a declarat Pilotin, potrivit CNN