Derapaj onomastic: cel mai nervos BMW "pitic", un M puţin sucit

Derapaj onomastic: cel mai nervos BMW "pitic", un M puţin sucit

Seria 1 M Coupé, cel mai compact şi, este de aşteptat, cel mai accesibil model BMW din portofoliul faimoasei game M, face un lejer derapaj onomastic, pentru a evita un accident cu istoria.

Cel mai prost păstrat secret care gravita în universul BMW a fost confirmat. Producătorul auto german va oferi, începând din 2011, o versiune M pentru gama Seria 1.

Până la urmă, din nenumăratele dezminţiri oferite în ultima vreme de BMW s-a adeverit numai una, care ţine, totuşi, de formă, nu de fond: oficial, nu va exista un (nou) M1, ci doar Seria 1 M Coupé.

De ce a ales BMW să dea un nume mai complicat decât se cuvenea celui mai mic bolid de performanţă pe care îl va produce? Dacă avem un M3 şi un M5, de ce nu s-a putut M1?

Ne puteți urmări și pe Google News

Ei bine, pentru că BMW a ţinut morţiş să-şi protejeze patrimoniul. Între 1978 şi 1981, BMW a produs, într-o serie limitată (numai 451 de unităţi), unul dintre cele mai cunoscute modele din istoria sa: M1 (se înţelege), singurul autoturism BMW cu motor amplasat central realizat vreodată.

Motor de împrumut

Când va fi pus în vânzare - la începutul anului viitor, moment în care îi vom afla şi preţul - BMW Seria 1 M Coupé va fi cel mai mic şi, mai mult ca sigur, cel mai accesibil model al faimoasei game M.

BMW a dotat Seria 1 M Coupé cu agregatul twin-turbo pe benzină de 3.0 litri (şi şase cilindri în linie) care s-a consacrat pe modelul coupé-cabriolet Z4 sDrive 35is.

Performanţele motorului stau chezăşie pentru tot ceea ce vă închipuiţi că va putea face micul M: 335 de cai-putere (la 5.900 rpm) şi 500 Nm (cuplu maxim, cu overboost, la numai 1.500 rpm).

La debutul comercial, producătorul bavarez va oferi un singur tip de transmisie - cutie manuală cu 6+1 trepte (plus diferenţial M) - care va furniza întreaga putere disponibilă roţilor posterioare.

Sprintează cu cei mai buni

M-ul cu nume sucit poate ţâşni până la 100 km/h (cu start de pe loc) în numai 4,9 secunde şi accelera până la viteza maximă (limitată electronic) de 250 km/h. Cum pot fi decelate aceste date? Dacă viteza maximă e normal să fie limitată la nivelul respectiv, sprintul lasă loc de discuţii.

Micul coupé atinge "suta" cu doar o zecime de secundă mai târziu decât un M3 Coupé. La fel de adevărat este însă că se dovedeşte cu 0,3 secunde mai lent ca recent prezentatul potenţial rival compact Audi RS3, care ar fi capabil să acopere intervalul "clasic" 0-100 km/h în numai 4,6 secunde (adică exact în acelaşi timp cu supermodelul Audi R8!).

Diferenţele faţă de fosta variantă de top a gamei, 135i Coupé (care, să fim realişti, a trebuit protejată cât de mult s-a putut - cine ar mai fi achiziţionat-o, dacă ar fi ştiut sigur că M-ul e pe drum?), nu se opresc la nivelul cailor putere (306 vs. 335). Seria 1 M Coupé are un ecartament superior (cu şapte centimetri - în faţă - şi cu patru - în spate) şi un kit de design specific. Noul model este "încălţat" cu jante de 19 inchi şi pneuri 245/35 - 265/35 (pe faţă, respectiv, spate). Pentru un plus de siguranţă, frânele (cu discuri ventilate de 360 mm, respectiv, 350 mm) au fost preluate direct de la M3.

BMW Seria 1 M Coupé va fi expus, în premieră, la Salonul auto de la Detroit, din ianuarie 2011.

DATE ESENŢIALE

BMW Seria 1 M

  • Coupé Lungime/lăţime/înălţime: 4,38/1,80/1,42 metri
  • Ampatament/masă proprie: 2,66 m/1.570 kg
  • Capacitate rezervor/portbagaj: 53/370 l
  • Motor: benzină (twin-turbo), 2.979 cmc, 335 CP, 500 Nm, Euro 5
  • Transmisie: 2x4 (spate), 6+1 M
  • Performanţe: 4,9 (0-100 km/h), 250 km/h (vit. max.)
  • Consum oficial mixt: 9,6 l/100 km
  • Emisii CO2: 224 g/km
  • Concurenţi: Audi RS3 - 340 CP (quattro); Ford Focus RS - 305 CP (tracţiune faţă), Subaru WRX STI - 301 CP (4x4).

BMW M1. Desenat de Giugiaro, produs în cooperare cu Lamborghini