Un deputat liberal CERE explicații de la Firea cu privire la benzile unice

Un deputat liberal CERE explicații de la Firea cu privire la benzile unice

Deputatul liberal, Ovidiu Raețchi îi cere primarului general Gabriela Firea să publice studiile pe baza cărora a decis să implemteze benzile unice pentru transportul în comun, în condițiile în care Nordul Capitalei este total blocată.

"Doamna Gabriela Firea, vă rog să faceţi publice studiile în baza cărora aţi decis implementarea benzilor unice pentru transportul în comun. Acum, zona de Nord a Capitalei este complet blocată. (...) Doamna Gabriela Firea, în urma cu un an, aţi promis o revoluţie în trafic. Ca parte a acestei revoluţii, au fost inaugurate benzile unice pilot destinate transportului în comun. Efectele relatate de sute de bucureşteni pe reţelele de socializare, dar şi de presă (...) nu sunt nici pe departe pozitive: zona de Nord a Capitalei a fost transformată într-o uriaşă parcare şi traficul a fost blocat, nu fluidizat. Plecând de la aceste relatări ale unor surse convergente, vă solicit publicarea studiilor care au condus la această decizie", a explicat Raețchi într-un comunicat de presă.

El vrea să afle de la primarul general al Capitalei care sunt termenele pentru realizarea promisiunilor care ar fi condus la "revoluţionarea" transportului public. 

"Vă reamintesc că, deşi aţi promis revoluţionarea transportului public în 6 luni de la preluarea mandatului, promisiunile din campanie sau de la începutul mandatului nu au fost concretizate şi vă rog să comunicaţi termenele pentru finalizarea acestora: transport în comun gratuit, achiziţionarea a 500 de autobuze noi, introducerea wi-fi în mijloacele de transport în comun, parcări la intrarea în Bucureşti, aer condiţionat în mijloacele de transport în comun, transport RATB pentru judeţul Ilfov", a spus deputatul PNL. 

Și consilierul municipal al PNL, Ciprian Ciucu, a scris luni pe Facebook că banda unică este în general o idee bună, dar dacă există anumite condiţii, şi anume: benzi suficiente raportat la volumul traficului; un parc de autobuze suficient pentru a asigura frecvenţa optimă; principala arteră de intrare în oraş să nu fie obturată; anunţarea din timp şi luarea de măsuri compensatorii cu privire la transportul public periurban, pentru a reorienta călătorii; realizarea unei mari parcări în afara oraşului, unde să ajungă şi transportul în comun.