Declarația pe propria răspundere, simplificată. Ce schimbări au fost făcute

Declarația pe propria răspundere, simplificată. Ce schimbări au fost făcute

După ce Guvernul României a anunțat că va impune o serie de măsuri pentru prevenirea răspândirii epidemiei de coronavirus, a apărut și ideea de a crea programe speciale pentru a genera declarațiile pe proprie răspundere.

În acest sens, Serviciul de Telecomunicații Speciale a pus la punct un formular de declarație pe propria răspundere care poate fi descărcat de la adresa https://formular.sts.ro.

Acest formular trebuie doar completat de persoana în cauză, după care este generat într-un format pdf, care poate fi listat la imprimantă. În acest mod, orice persoană se poate mișca mult mai repede și nu mai trebuie să se gândească ce va trebui să scrie în declarația scrisă de mână.

„Platforma, operaționalizată pe site-ul STS, permite completarea, de pe telefon sau calculator, a câmpurilor predefinite specifice declarației pe propria răspundere, respectiv adeverinței de la angajator. După completare, formularele pot fi stocate pe dispozitive electronice și prezentate pentru control autorităților abilitate, cu condiția ca pe acestea să existe semnătura olografă a persoanei care folosește declarația, respectiv a reprezentantului legal al angajatorului și data la care a fost redactat documentul”, susțin cei de la Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Ne puteți urmări și pe Google News

Oficial, programul STS nu va stoca informațiile trecute de români în declarațiile completate deoarece nici nu ar fi nevoie de acestea, instituțiile abilitate putând consulta în orice moment baza de evidența a populației.

„Precizăm că datele personale completate de cetățeni pe platforma electronică https://formular.sts.ro nu sunt prelucrate de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, acestea fiind stocate numai pe dispozitivele electronice ale utilizatorilor”, mai arată STS.

Ce a a impus guvernul

Măsurile, ce vor fi instituite începând de luni, 9 noiembrie, sunt cuprinse în OUG pentru modificarea şi completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, precum şi pentru modificarea lit. a) a art. 7 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă.

Potrivit Hotărârii Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, începând cu data prezentei hotărâri la nivelul României se propune instituirea obligaţiei purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, la nivel naţional, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spaţiile publice deschise şi închise, indiferent de valoarea ratei de incidenţă cumulată a cazurilor din ultimele 14 zile.

În vederea evitării aglomerării transportului public, se propune ca toate instituţiile publice, precum şi toţi operatorii economici publici sau privaţi să aibă obligaţia organizării activităţii şi desfăşurării programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, iar acolo unde specificul activităţii nu permite acest lucru, să se organizeze programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în cel puţin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin 2 ore. Respectarea aplicării acestei măsuri se urmăreşte de prefecţi şi de către Inspecţia Muncii.

În vederea prevenirii răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, se propune ca, în toate localităţile, activităţile didactice care impun prezenţa fizică a antepreşcolarilor, preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ să se desfăşoare în sistem on-line.

De asemenea, în toate localităţile din România, se propune interzicerea circulaţiei persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 23,00 – 5,00.