Studiul, efectuat pe parcursul a doi ani de cercetări, a fost publicat de „Health Communication”.

Potrivit lyla.ro, cercetătorii au îndemnat 93 de voluntari să se uite la unul sau două batoane dulci ambalate (aproape identice din punct de vedere al compoziţiei, dar cu caracteristici diferite pe ambalaj. Respectiv unele aveau tabelul cu nutrieţi şi calorii încadrat într-un chenar verde, altele într-un chenar roşu.

A avertizat

Majoritatea voluntarilor au ales batonul care avea chenarul cu nutrienţi şi calorii de culoare verde, susţinând că acel baton li s-a părut „mai sănătos decât cel roşu”.
„Verdele este asociat cu pozitiv şi cu sănătate, de aceea companiile din industria alimentară folosesc des verdele pe ambalaj”, a explicat profesorul Jonathon Schuldt, coordonatorul studiului şi directorul Laboratorului de Recunoaştere socială şi Comunicare din cadrul Universităţii americane Cornell.
Schuldt avertizat că verdele de pe produse nu presupune că sunt neaparat sănătoase: „Trebuie să fim atenţi la tot ceea ce scrie pe etichetă, de la grăsimile şi carbohidraţii conţinuţi, la compoziţia produsului”.