De ce nu poate plăti Blue Air salariile angajaților. Cristian Rada le cere să intre in concediu fără plată
- Emma Cristescu
- 31 august 2022, 23:53
Angajații Blue Air trebuiau să primească salariile restante până azi, 31 august, dar lucrurile nu au stat așa cum au visat. Cristian Rada, acționarul principal și CEO al companiei aeriene i-a rugat să intre voluntar în concediu fără plată.
Cristian Rada, acționarul principal și CEO al companiei aeriene Blue Air, se scuză pentru că nu a reușit să plătească toate salariile restante până la 31 august. Singura soluție ar fi fost ca angajații să intre voluntar în concediu fără plată.
„Pe măsură ce ne apropiem de împlinierea a 50 de zile de când am preluat funcția de CEO, vine momentul să vă ofer o actualizare cu privire la situaţia actuală și, cel mai important, spre ce ne îndreptăm. (…)
Înainte de a intra în problemele cele mai stringente, nu pot începe fără să vă mulțumesc fiecăruia dintre voi pentru munca grea, dedicarea și sacrificiul pe care l-ați depus în această vară, care s-a dovedit a fi poate cea mai provocatoare de până acum. Au fost atinse multe performanțe (cea mai mare utilizare medie zilnică, cel mai mare număr de zboruri pe aeronavă, cel mai mare număr de pasageri transportați într-o singură zi din 2019 și multe altele) și fiecare dintre aceste repere a demonstrat încă o dată cât de rezistentă și puternică este organizația noastră. Acest efort nu a trecut neobservat și va fi răsplătit în timp util. Nu vă îndoiți, asta se va întâmpla!”, a spus el.
Cristian Rada le-a mulțumit angajaților pentru devotament, înțelegere, dar și pentru că nu au plecat de la Blue Air, chiar dacă nu și-au primit banii la timp. El a recunoscut că a eșuat și că firma aeriană a întâmpinat mari probleme.
De ce au rămas angajații Blue Air fără salarii
„S-a depus mult efort în acest sens, dar, din păcate, trebuie să recunosc că am eșuat. Există motive foarte întemeiate pentru acest lucru, ceea ce nu înseamnă că eșecul este mai puțin greu. Subliniez motivul din respect pentru voi toți explicând că angajamentul nu a fost o promisiune goală, ci foarte bine întemeiat pe obligațiile contractuale ale unora dintre partenerii noștri (Procesatorii de carduri de credit care, prin contract, au dreptul să rețină 10% din toate vânzările noastre zilnice și să elibereze acele sume odată ce biletele sunt folosite). Această obligație contractuală a fost foarte bine respectată în ultimii ani și nu aveam niciun motiv să credem că nu va fi respectată anul acesta. Cu toate acestea, având în vedere articolele de presă negative generate de declarațiile personale ale ANPC în relația cu Blue Air și riscul potențial de rambursare, unele dintre acele companii au decis să abuzeze de anumite prevederi contractuale.
Doar pentru a fi foarte clar, eliberarea banilor ar fi trebuit să aibă loc acum o săptămână, permițându-ne să ne îndeplinim pe deplin obligația salarială. Sumele pe care trebuie să le recuperăm în mare măsură devin sumele datorate forței noastre de muncă, precum și altor furnizori critici. Am luat deja măsuri pentru a rezolva această problemă și i-am vizitat personal săptămâna aceasta pentru a negocia o înțelegere amiabilă. Deși din punct de vedere legal avem o pretenţie validă, acţionarea în instanță ar dura prea mult timp, așa că trebuie să se ajungă la un compromis și lucrăm pentru a obține o eliberare rapidă treptată începând de săptămâna viitoare și a relua plățile salariale într-un ritm accelerat. Din nou, aceasta nu este o scuză, este o explicație cu simplul scop de transparență și de căutare a păstrării încrederii reciproce de care ne-am bucurat până acum.
Toate salariile vor fi plătite imediat, pe măsură ce obținem această eliberare graduală a banilor și ne așteptăm la un acord înainte de sfârșitul acestei săptămâni, cu o primă eliberare săptămâna viitoare”, potrivit financialintelligence.ro.