De ce merită să-ți iei mașină nouă prin programul Rabla

De ce merită să-ți iei mașină nouă prin programul Rabla

Principala teamă a românului, când își ia mașină nouă, este că valoarea acesteia scade semnificativ în momentul când iese cu ea din show-room

Programele de înnoire a parcului auto aduc pentru consumatori discounturi suficient de mari, astfel încât acestea să atenueze scăderea bruscă a valorii acestora odată cu ieșirea din show-room. Iar asta îi va determina pe tot mai mulți români să aleagă o mașină nouă. Deși numărul de mașini second-hand din import înmatriculate în România a fost în primele luni ale anului mai mare decât cel al mașinilor noi, segmentul de autoturisme noi este în creștere față de volumele înregistrate anul trecut.

Reduceri importante

Programul „Rabla” aduce discounturi semnificative și pentru cei care caută o mașină care era deja ieftină înainte de aplicarea reducerii. Una dintre cele mai apreciate mașini de import este Volkswagen Polo. Prețul întreg este de circa 11.400 euro, dar ajunge, cu „Rabla”, la puțin peste 9.000 de euro.

Skoda Octavia costă în jur de 16.000 de euro în mod normal. Cu Rabla, sare puțin de 14.000 de euro

Hyundai i20 are un preț standard de circa 12.000 euro, iar prima de casare îi reduce prețul la puțin peste 9.000 de euro. Seat Ibiza, în mod normal, costă circa 10.000 de euro, iar cu „Rabla” ajunge la puțin peste 8.600 de euro. Programul „Rabla” vine cu reduceri serioase de preț, mai ales pentru cei care caută o mașină de peste 10.000 de euro. Un exemplu în acest sens este unul dintre cele mai bine vândute automobile de import din România, Skoda Octavia, cumpărat de peste 3.700 de clienți în 2014. Prețul standard al unei Octavia începe de la circa 16.000 de euro, dar cu programul „Rabla”, mașina ajunge să coste puțin peste 14.000 de euro.

Ofertele financiare, un stimulent suplimentar

Un alt stimulent pentru achiziția unei mașini noi o reprezintă ofertele financiare atractive ale instituțiilor financiare. Porsche Finance Group are oferte care pun la dispoziția oricărui client, persoană fizică, dobânzi preferențiale la finanțare, dobânzi comparabile cu cele din programul Prima Mașină, cu valori reduse, în special pentru lei, dar fără a impune restricții de tipul: vârstă, preț sau număr de mașini deținute anterior. În plus, clientul poate beneficia de ofertă și în cadrul programului REMAT, utilizând prima de casare. Vânzările de mașini noi din România din ianuarie-aprilie s-au majorat cu 16,5%, până la 31.467 unități, comparativ cu aceeași perioadă din 2014, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Vânzările sunt în continuare susținute de achizițiile realizate de persoanele juridice, iar ponderea acestora din total este, de 88%.

Aici s-a observat, în primele patru luni, o așteptare indusă de întârzierea Programului „Rabla”. În următoarele două-trei luni, se așteaptă ca raportul dintre cele două categorii să se echilibreze într-o oarecare măsură.

Skoda, lider la vânzările de mașini rulate din import

Skoda și Volkswagen conduc în topul vânzărilor de mașini de import rulate. În primele patru luni, Skoda a vândut peste 2.500 de unități, circa 10% din total. Volkswagen urmează, cu peste 2.300 de unități, circa 9%. Importurile de autovehicule rulate au crescut în primele patru luni din 2015 cu aproape 15%, comparativ cu aceeași perioadă din 2014. Peste trei sferturi dintre automobile au o vechime de cel puțin opt ani, vârstă la care vehiculele existente în parcul auto național pot fi casate prin Programul „Rabla”, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Există acum un raport de 3,7 la 1 între importurile de autoturisme rulate și vânzările celor noi. Raportul este mai mare decât cel din perioada similară a anului trecut.