După o călătorie incognito cu trenul, de la Duseldorf la Budapesta, în vagoane de clasa a II-a, pe 8 mai 1866, Carol I a ajuns la Baziaş și s-a îmbarcat pe un vapor dunărean care l-a dus până la graniţa cu România. Avea un paşaport fals de cetăţean elveţian. De aici a călătorit deghizat ca om de afaceri, cu un tren, până la București.

Familia Regala a României reface azi, cu ocazia Zilei Naționale, traseul feriviar al lui Carol I, de la Turnu Severin la București, în semn de omagiu adus primului rege, la 150 de ani de la venirea acestuia.

Fabricat la uzinile Ernesto Breda / Construzioni Meccaniche Milano, trenul a intrat în serviciul Casei Regale a României în iunie 1928, fiind finisat cu materiale scumpe: piele de Cordoba pentru scaunele și fotoliile din saloane, furnir de nuc și trandafir pentru mese și lambriuri, sticlă de Murano și cristal de Boemia pentru lămpi și oglinzi.  După 1948 Trenul Regal a fost folosit de Gheorghe Gheorghiu Dej și apoi de Ceaușescu, până în 1977.