Daraban, CCIR: „Parteneriatele public-privat reprezintă cheia dezvoltării economice”

Daraban, CCIR: „Parteneriatele public-privat reprezintă cheia dezvoltării economice”

Parteneriatele public-privat, respectiv cooperarea dintre autoritățile publice și mediul de afaceri, reprezintă o soluție adoptată de majoritatea țărilor, pentru dezvoltarea infrastructurii, construcția de spitale, școli și nu numai.

În Uniunea Europeană, proiectele realizate în parteneriat public privat au adus beneficiarilor o valoare adăugată de 15,6 miliarde de euro, în 2015, anul trecut fiind derulate 49 de proiecte de acest gen, în scădere față de anul 2014. Principalele domenii în care s-au dezvoltat aceste proiecte sunt transporturi, educaţiesau sănătate.

„Parteneriatele public-privat rămân instrumentecomplementare complexe, de anvergură, care angajează resurse multiple, fiind o soluţie eficientă de implementare a unor proiecte de interes public, a căror dezvoltare şi modernizare nu ar fi posibilă fără contribuția experienţei şi capacităţilor investiţionale private”, declara, într-un interviu, Daniela Nemoianu, Partener executiv KPMG şi membru al Consiliului Investitorilor Străini.

În opinia Preşedintelui Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai Daraban, „în România, parteneriatele public-privat reprezintă cheia dezvoltării economice şi a consolidării inovării și a competitivității industriei în sectoare cu un potențial ridicat de creștere economică. În plus, pot fi cel mai puternic sprijin pentru crearea de locuri de muncă”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Condiții pentru a stimula proiectele PPP

Pentru a încuraja dezvoltarea tot mai multor proiecte PPP ar fi nevoie de o politică sustenabilă şi stabilă, împreună cu un cadru legal şi instituţional pentru PPP.

Pe de altă parte, este necesară o viziune strategică şi o susţinere politică fermă, în special atunci când PPP pot implica reforma proceselor şi pieţelor existente, împreună cu angajamente pe termen lung.

De asemenea, este nevoie de un client competent, din punct de vedere tehnic, pentru sectorul public, care este în egală măsură conştient de abilităţile tehnice necesare şi capabil să acceseze aceste resurse, atât din sectorul public, cât şi din cel privat.

În fine, astfel de proiecte nu se pot dezolta fără o guvernanţă și un management de proiect eficiente din partea sectorului public, pentru a avea garanția că proiectele selectate sunt potrivite pentru structurile contractate în cadrul PPP, pregătite cu atenţie înainte de lansarea procedurii competitive şi că etapele de pregătire, achiziție și contractare sunt bine gestionate.

Are nevoie România de o reformă mai amplă a sectorului public din perspectiva PPP? Care sunt modelele de urmat? Cadrul legislativ actual este suficient de bine definit și, în același timp, stimulativ?

La aceste întrebări vor încerca să răspundă participanții la dezbaterea „Parteneriatul public–privat, în contextul noii legislaţii privind achiziţiile publice”, eveniment organizat prin intermediul Comitetului Naţional al International Chamber of Commerce, la Camera de Comerţ şi Industrie a României, pe 7 iunie, de la ora 9.30.

Pentru mai multe detalii, accesați pagina evenimentului http://ccir.ro/event/parteneriatul-public-privat- in-contextul- noii-legislatii- privind-achizitiile- publice/.