Potrivit statisticilor oficiale, în luna decembrie a anului trecut, Dacia a reușit să vândă în Italia doar 3.563 autoturisme, vânzările scăzând la jumătate comparativ cu aceeași lună a anului 2019, când au fost înmatirculate 6.687 de mașini. Cota de piață a mărcii românești a căzut la 2,98%, la finalul anului 2020 din cauza numărului redus de vânzări.

Declinul înregistrat de Dacia la vânzările de autoturisme pe piața italiană, pe parcursul anului 2020 a fost de 36,5%. Astfel, pe parcursul celor 12 luni ale anului trecut, numărul autoturismelor înmatriculate a fost de 53.407 de unități, mult mai mic dacă este să comparăm cu cele 84.104 mașini înmatriculate în anul 2019, după cum relatează profit.ro.

Cel mai vândut model al Dacia, în Italia este Sandero care s-a clasat pe locul 9, în topul vânzărilor, cu 2.704 unități înmatriculate, în timp ce modelul Duster a înregistrat doar 904 mașini vândute, ocupând locul 36.

Autoritățile iau măsuri de stimulare a pieței auto

Piața auto din Italia a înregistrat o scădere importantă, anul trecut, din cauza noului val al pandemiei de coronavirus care a lovit puternic în economie. Astfel, Italia a raportat 119.454 autoturisme înmatriculate, în anul 2020, cu 15% mai puține decât în urmă cu un an.

De menționat că creșterea vânzărilor din 2019 se datorează și intrării în vigoare, la 1 ianuarie 2020, a unor noi norme privind emisiile de noxe. Odată cu izbucnirea pandemiei, în contextul căderii economiei,, piața de autovehicule a înregistrat un declin important. La finalul lui 2020, piața auto din Italia a avut una dintre cele mai mari scăderi din Europa, de 29%.

În aceste condiții, Italia a reluat în decembrie programul destimulare a pieței auto oferind bonusuri de 2.000 de euro pentru achiziția de mașini cu emisii reduse de CO2 (hibrid) și de 6.000 de euro pentru achiziția de mașini electrice. Mașinile cu motoare pe combustie pot primi și ele o subvenție de 1.500 de euro, într-un sistem de tip Rabla, cu predarea unui automobil vechi.