Un proiect care va fi finalizat până în anul 2050.
Mai multe echipe de cercetători și proiectanți din Japonia lucrează concomitent la diferite probleme logistice asociate liftului spațial. O echipă de la Universitatea Kanagawa, spre exemplu, lucrează la soluționarea problemelor legate de cabinele robotizate: cum să urce până la diferite altitudini și cum să frâneze. Dacă proiectul va fi un succes, ar reduce semnificativ costurile și pericolele asociate în prezent transportului de oameni și mărfuri pe orbita terestră.
Este uluitoare
Liftul spațial va putea transporta oameni și echipamente până la 96.000 de kilometri în spațiu. Distanța până la care va opera acest lift spațial, 96.000 de kilometri față de Pământ, este uluitoare dacă ne gândim la două puncte de referință familiare: Stația Spațială Internațională (ISS), care se află la "doar" 330 de kilometri altitudine și respectiv Luna, aflată la 384.000 de kilometri de planeta noastră.
Acest lift spațial va fi operat cu ajutorul unor cabine robotizate a căror energie va fi asigurată de un sistem de motoare liniare magnetice (Maglev, de tipul trenurilor de mare viteză pe pernă magentică) și care vor transporta oameni și echipamente către o nouă stație orbitală. Toate acestea vor fi posibile datorită dezvoltării capacității de a produce nanotuburi din carbon. Într-o primă etapă va fi lansat un satelit geostaționar până la distanța la care va opera acest lift. Apoi, din acest satelit va fi coborât un cablu format din nanotuburi de carbon și va fi ancorat de o platformă marină.
"Puterea de tracțiune este de aproape 100 de ori mai mare decât a unui cablu obișnuit, din oțel, deci este un proiect posibil", susține directorul Departamentului de cercetare și dezvoltare din cadrul companiei Obayashi, Yoji Ishikawa.