Cum ne fură companiile aeriene. Ce trebuie să știți despre zborurile întârziate

Cum ne fură companiile aeriene. Ce trebuie să știți despre zborurile întârziate Zboruri anulate sau întârziate. Cum putem rezolva o astfel de situație. Sursa Foto: Arhiva EVZ

De multe ori zborurile sunt întârziate, iar companiile aeriene recurg la diferite metode de a-i păcăli pe clienți. În mod normal, acestea trebuie să își asume întârzierile, însă ei recurg la un truc care le permite să nu ofere pasagerilor toate drepturile pe care aceștia le au în astfel de situații.

Deseori zborurile pot avea întârzieri mari, iar pasagerii aflați în astfel de situații au multe drepturi. Pentru a scăpa de cheltuieli, companiile aeriene recurg la unele trucuri. De cele mai multe ori, ei nu anunță întârzieri mai mari de două ore pentru că, în astfel de situații, sunt obligați să le plătească pasagerilor asistență, compensație sau chiar cazare.

Pentru a evita astfel de cheltuieli, atunci când un zbor are întârzieri mari, reprezentanții companiei anunță inițial o întârziere de două ore, apoi revin asupra anunțul și spun că este posibil să mai fie o întârziere de două ore și tot așa, până când problema este rezolvată. Prin acest mod, pasagerii sunt păcăliți și sunt privați de drepturile pe care le au legal.

@vlada.prada Cum ne mint companiile aeriene atunci când zborul este întârziat 🙄 IG:grekuvlada #vladaprada ♬ Paris - Else

Ne puteți urmări și pe Google News

Ce drepturi au pasagerii a căror zbor a avut întârzieri

Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004 protejează toți pasagerii care călătoresc în UE. Aceștia pot primi despăgubiri și compensații pentru neplăcerile create și se aplică în următoarele situații:

  1. Întârziere sau anulare zbor în spațiul UE (operat de o companie din UE sau din exterior);
  2. Întârziere sau anulare zbor cu destinație într-o țară din exteriorul UE, operat de o companie UE;
  3. Întârziere sau anulare a unui zbor cu origine într-o țară UE, cu destinație într-o țară din afara SEE (Spațiului Comunitar European), indiferent de originea companiei aeriene care îl operează.

În cazul întârzierii unui zbor, pasagerii pot primi despăgubiri atunci când ora plecării este decalată cu mai mult de 3 ore. În funcție de distanța cursei și timpul scurs de la ora inițială a decolării, despăgubirile pot ajunge la peste 600 de euro:

1. Distanța zborului mai scurtă de 1500km

  • Întârziere mai mică de 2 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 125 de euro;
  • Întârziere mai mare de 2 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 250 de euro.

2. Distanța zborului între 1500-3500km

  • Întârziere mai mică de 3 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 300 de euro;
  • Întârziere mai mare de 3 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 400 de euro.

3. Distanța zborului mai mare de 3500km, pe teritoriul UE

  • Întârziere mai mică de 4 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 200 de euro;
  • Întârziere mai mare de 4 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 400 de euro.

4. Distanța zborului mai mare de 3500km, în afara teritoriului UE

  • Întârziere mai mică de 4 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 300 de euro;
  • Întârziere mai mare de 4 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 600 de euro.