Schimbarea a fost cuvântul-cheie în 2020, anul pandemiei, iar acest lucru a declanșat emoții foarte diverse din partea oamenilor. Astfel de emoții au influențat și resetarea priorităților lor.
Un studiu al Reveal Marketing Research arată că 38% dintre români își doresc să revină la normal posibilitatea de a călători. 1 din 4 respondenți își doresc să revină la normal întâlnirile cu familia și prietenii. 19% dintre respondenți au menționat activitățile de recreere. Doar 1 din 10 români a afirmat că și-ar dori să revină fizic la job, informează Hotnews.
Peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online plătite sau gratuite. Aceștia par să fie cei mai preocupați de dezvoltarea personală prin intermediul platformelor digitale, comparativ cu restul segmentelor. Doar 11% dintre familiile moderne și 5% dintre familiile tradiționale folosesc internetul pentru diverse cursuri.
Românii au dus dorul călătoriilor și întâlnirilor
Călătoriile sunt pe primul loc în preferințele românilor atunci când vine vorba de revenirea la normal, mai ales în rândul celor cu venituri mai ridicate. 38% dintre respondenți își doresc să poată călători din nou ca înainte. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesioniști afirmă că le este dor de călătorii.
Întrebați ce activități ar dori cel mai mult să revină cât mai repede la normal, românii au selectat în proporție de 25% întâlnirile cu familia și prietenii sau petrecerile. Dintre toate segmentele, tinerii au bifat în cea mai mare măsură aceasta opțiune, 40% dintre aceștia afirmând că își doresc să se poată întâlni în condiții normale cu prietenii și familiile lor (milenialii – 20%, tinerii profesioniști – 20%).
Activitățile de recreere sunt și ele printre opțiunile românilor atunci când se gândesc la ce și-ar dori să revină la normal, mai ales pentru persoanele singure. Conform Reveal Marketing Research, 23% dintre maturii fară partener își doresc să poată ieși din nou în oraș ca înainte sau să își poată practica hobby-urile, fiind urmați de mileniali cu un procent de 22%.
Noua normalitate: telemunca și comenzile online
Interesant este faptul că revenirea la job nu se află în topul dorințele românilor în legătură cu reluarea activităților așa cum erau ele înaintea izbucnirii pandemiei, doar 1 din 10 români menționând această opțiune. Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesioniști și 8% din familiile moderne au declarat că își doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu. Datele sugerează faptul că românii au reușit să se adapteze noii realități și să își poată îndeplini munca, indiferent de locație.
Pe de altă parte, se observă și tendința oamenilor de a se îndrepta spre mediul online din ce în ce mai mult. Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43% dintre români afirmă că fac cumpărături online într-o săptămână obișnuită.