Transportul aerian de marfă a explodat, iar cererea pentru avioanele cargo este din ce în ce mai mare, în contextul în care aeroporturile se confruntă cu probleme serioase privind transportul de pasageri.
Reconvertirea avioanelor de pasageri în avioane cargo a explodat în ultimele luni.
„Centrul” unde sunt reconvertite avioanele Airbus SE se află în Franța, la 250 de kilometri de Paris, la aerodromul din Chateauroux.
Compania Vallair, înregistrată în Luxemburg, se ocupă de transformarea avioanelor de pasageri în avioane cargo, iar pentru acest lucru, prețul este cu 25% mai mic față de cel obișnuit de pe piață.
Avioanele de pasageri vor deveni tot mai rare. Criza din aviație continuă
Compania Vallair înlătură scaunele și accesoriile din avionul de pasageri, fără instalarea trapei speciale pentru marfă. Mai exact, în loc să utilizeze paleții standard sau containere, coletele vor fi transportate în avion cu o bandă rulantă care va fi instalată în cabina avionului.
Directorul companiei Vallair, Gregoire Lebigot, a precizat că „sunt pe val”, cererea fiind foarte mare. De la debutul pandemiei, sectorul transportului aerian de marfă a înregistrat cele mai mari volume din istorie.
De asemenea, modificările făcute de companie sunt reversibile, mai exact pot fi transformate în avioane pentru pasageri.
Avioanele reconvertite de companie pot transporta până la 60 de tone de marfă, iar transformarea unui avion pentru pasageri într-unul pentru marfă costă sub 5 milioane de dolari.
Pe lângă Vallair, pe piața reconversiei avioanelor a intrat și o companie germană, EFW. Aceasta are nevoie de opt luni pentru a reconverti un avion, prin instalarea unor uși speciale și punți cargo, capabile să depoziteze mărfurile.
Totodată, și firma Israel Aerospace Industries Ltd a semnat un contract cu modificarea a 30 de aeronave cu o firmă de leasing pe perioada 2025-2028.
Potrivit unui reprezentant EFW, avioanele reconvertite sunt adecvate pentru livrări de colete în regim express, dar cu toate acestea, absența paleților ar putea ridica probleme cu timpul de încărcare a aeronavelor, scrie Bloomberg.
Reamintim că de la începutul verii, mii de zboruri au fost anulate zilnic în toată lumea, iar aeroporturile se confruntă cu o lipsă de personal cum nu au mai întâlnit până acum.
Mai exact, nu mai sunt echipaje de bord, operatori de bagaje de îmbarcare sau pentru întreținerea infrastructurii. Mai mult decât atât, unele companii susțin că nu mai au suficienți piloți.
Potrivit Oxford Economics, din cauza pandemiei de Covid-19, peste 2,3 milioane de angajați din industria aviatică au rămas fără un loc de muncă.