Coșmarul șoferilor români la granița cu Bulgaria. Cozi de zeci de kilometri

Graniţa cu Bulgaria. Sursa foto: Arhiva EVZ

Coșmarul șoferilor români la granița cu Bulgaria nu se mai termină deoarece cozile sunt interminabile, Un șofer de TIR  spus cum se fac bani de pe urma transportatorilor.

Coșmarul șoferilor români la granița cu Bulgaria. Un șofer de TIR reclamă faptul că bulgarii nu fac eforturi pentru deblocarea traficului. De asemenea face dezvăluiri despre felul în care se fac bani de pe urma transportatorilor. În tot acest timp, localitățile din preajma graniței sunt scufundate în mizerie și poluare.

Coșmarul șoferilor români la granița cu Bulgaria

„E o coadă constantă de 30 de kilometri de tiruri. Partea bulgara nu lucrează pentru a fluidiza traficul. La Ruse, se exemplu, se stă în parcare câte 27 ore. Alte 5 ore să intri în parcare. La acestea se adaugă alte 6 ore să ieși din parcare. Iese un total de aproximativ 40 ore”, a un șofer.

Conform site-ului Poliției de Frontieră, joi dimineață șoferii de camioane trebuiau să aștepte:

  • 360 de minute la Giurgiu,
  • 200 de minute la Calafat
  • 90 de minute la Negru Vodă, pe sensul de ieșire din țară.
  • Pe sensul de intrare în România timpii de așteptare preconizați de Poliția de Frontieră sunt Calafat – 250 de minute,
  • Giurgiu – 40 de minute,
  • Negru Vodă – 360 de minute.

Un şofer a spus că datele oficiale nu sunt reale

„Coada e de 30 de kilometri. Asta înseamnă minim minim 30 ore. Iar asta pentru că sunt și mașini Euro 6, care trebuie să se bage la pauza după 15 ore de stat in coadă, că nu mai au program. În Bulgaria este coadă de 5 km la Biala, localitate apropiată de Ruse. Apoi 6 km să intri în parcare. Iar în parcare găsești în față 500 mașini care au intrat și își așteaptă rândul”, precizează șoferul.

Șoferul spune că activitatea din graniță s-a transformat într-o afacere bună. Le intră aproximativ 400 de mii de euro pentru un operator privat.

CNAIR ar trebui să facă o mașină pe minut la fiecare cântar. Sub 5 minute pe mașină nu este media, dacă ne raportăm la toată ziua. Schimbul de tură este, de exemplu, la ora 7 dimineața… de la 6:30 până la 7:30 nu mai trece nicio mașină. În plus, fiecare mașină trebuie să aștepte culoarea verde. Apoi să parcurgă cu maxim 5 km/h cântărirea. La ghișeu urmează verificarea rovinietei. Asta după ce ai 2 zile de când stai în coadă și ești obligat să-ți cumperi rovinieta zilnic. Apoi plata podului, care, dacă se face prin card bancar, durează 1 minut minim. Și la Ruse este o întreagă poveste cu parcarea aceea: românii plătesc 25 euro, iar bulgarii 7 euro. Românii stau 30 ore, iar bulgarii doar câteva ore”, spune el.

Coșmarul șoferilor români la granița cu Bulgaria. Sursa foto: Arhiva EVZ

Coșmarul șoferilor români la Ruse

Șoferul mai spune că Ruse există o parcare unde trebuie să te înscrii pentru a intra la procedurile birocratice. Dar totul costă, sunt 396 de mii de euro în fiecare lună pentru o parcare.

„Ei zic că nu este obligatorie parcarea, doar că trebuie să te înscrii și să îți aștepți rândul. Două mașini care se înscriu în același timp nu ies spre România în același timp. Cea din parcare iese în 24-30 ore. Cea cu bon, care nu a vrut să le plătească 25 euro, iese în 40 ore minim, că așa vor ei. Nu ai unde să îți verifici rândul. Ești la mâna lor. Este o mare afacere această parcare. Faceți un calcul, Poliția de Frontieră susține că trec aproximativ 800-900 camioane zilnic. Minim 600 intră în parcare, dintre care bulgari prea puțini. Din 600, să fie 500 alte mașini, în afară de cele bulgărești, care plătesc doar 7 euro. Sunt 500 de mașini care plătesc 25 euro și rezultă 12.500 de euro, iar alți 700 de euro ies de la o sută de mașini care achită 7 euro. Deci avem o încasare minimă de 13.200 euro zilnic. Asta înseamnă 396 de mii de euro în fiecare lună pentru o parcare”, explică șoferul.