Consumul de alcool, în scădere. Un mare producători de băuturi renunță la mărcile de vin

Consumul de alcool, în scădere. Un mare producători de băuturi renunță la mărcile de vin Vin. Sursa foto: dreamstime.com

Pernod Ricard vinde majoritatea mărcilor sale de vin, deoarece consumul de vin este în scădere la nivel mondial. Ca urmare, se va concentra pe creșterea șampaniei și a etichetelor sale de băuturi spirtoase premium, inclusiv în Statele Unite.

Grupul francez a anunțat miercuri vânzarea a șapte fabrici de vinuri din Australia, Noua Zeelandă și Spania. Acesta deține Absolut Vodka, Jameson Whiskey, Olmeca Tequila și Beefeater Gin. Grupul afirmă că va permite companiei direcționarea mai multor resurse către brandurile sale de băuturi spirtoase premium și șampanie, care „conduc la creșterea activității sale”.

Prin vânzarea către Australian Wine Holdco Limited, Pernod Ricard va renunța la 10 mărci de vin. Acestea sunt Jacob's Creek, Orlando, St Hugo, Stoneleigh, Brancott Estate, Church Road, Campo Viejo, Ysios, Tarsus și Azpilicueta. Nu au fost dezvăluite detalii financiare.

Consumul de vin, cel mai scăzut la nivel mondial

Tranzacția are loc după ce anul trecut consumul de vin la nivel mondial a atins cel mai scăzut nivel din ultimii 27 de ani. Aceste date sunt oferite conform unei estimări a Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV), un grup din industrie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pernod Ricard a raportat o scădere cu 7% a vânzărilor pentru mărcile de vin pe care intenționează să le vândă în primul trimestru al acestui an. Aceasta se întâmplă în principal ca urmare a scăderii popularității Jacob's Creek în India și Campo Viejo în SUA.

Consumul de vin se află pe o traiectorie descendentă constantă din 2018. Aceasta este determinată de o scădere a consumului în China și de inflația ridicată care a erodat veniturile disponibile la nivel mondial. Consumatorii au optat, de asemenea, pentru bere și băuturi spirtoase în schimb, sau au ales să renunțe complet la alcool din motive de sănătate.

Whisky-ul american domină piața

„Dezinvestirea (de către Pernod Ricard) are sens, deoarece segmentul a fost neperformant de ceva timp, iar piața globală a vinului este încă dificilă”, a declarat Sarah Barrett. Aceasta este editorul executiv al Wine & Spirits Daily, o publicație comercială din SUA.

Barrett a declarat că vânzarea a urmat o „tendință mai largă” a marilor distilatori de a-și reorienta portofoliile pe băuturi spirtoase premium. A indicat și vânzarea de către Diageo a afacerii sale cu vinuri în 2015 către Treasury Wine Estates.

Pernod Ricard se concentrează, de asemenea, pe whisky-ul american. Grupul a anunțat săptămâna trecută planurile pentru o nouă companie cu sediul în SUA, North American Distillers. A făcut astfel pentru a sprijini în continuare portofoliul său de whisky american, care include Jefferson's și Rabbit Hole. „Whiskey-ul american este o categorie dinamică de băuturi spirtoase. Portofoliul prezintă un potențial imens de creștere” a declarat Richard Black, care va conduce noua afacere.

Podgorii închise

Scăderea consumului de vin la nivel global s-a ciocnit cu presiuni severe asupra producției de vin. Astfel, multe podgorii din Europa au fost forțate să își închidă porțile. Anul trecut, producția de vin a atins cel mai scăzut nivel din 1961, în condițiile în care vremea extremă și bolile fungice au afectat podgoriile.

Scăderea apetitului pentru vin la nivel mondial a afectat puternic și Australia. Acolo, milioane de vițe de vie sunt distruse ca răspuns la supraproducția care a zdrobit prețurile strugurilor. Ca urmare, sunt amenințate mijloacele de subzistență ale cultivatorilor și producătorilor de vin, conform CNN .

Revista presei
Partea lor de adevăr