Zapada costa bugetele locale milioane de lei, bani alocati pentru firmele care se ocupa cu deszapezirea.
Daca la Consiliul Judetean este cunoscuta suma alocata sezonul acesta pentru deszapezire, la Primaria Timisoara nimeni nu are habar cat costa acest serviciu. Contracte pe trei ani
Purtatorul de cuvant al Consiliului Judetean Timis, Jana Lavrits, a declarat ca pentru drumurile judetene au fost incheiate contracte pe trei ani cu cinci firme care asigura deszapezirea.
„Judetul a fost impartit in sapte zone si s-au organizat licitatii pentru deszapezire in fiecare din aceste zone. Licitatiile s-au organizat pentru trei sezoane de iarna, incepand din 2005 pana in 2008. Au castigat cinci societati comerciale cu care s-au incheiat contracte care au ca obiect activitatea de deszapezire si combaterea poleiului pe drumurile judetene”, a declarat Jana Lavrits. Suma totala alocata in acest an pentru deszapezire si combaterea poleiului este de 2,46 de milioane de lei. La Primaria Timisoara nu se stie Municipalitatea din Timisoara nu poate sa spuna ce factura se plateste pentru deszapezire nici macar cati bani sunt alocati prin buget in acest scop.
„Problema este ca deszapezirea este platita impreuna cu salubrizarea stradala si de aceea nu stim exact cat este bugetul pentru deszapezire. De asemenea, facturile nu s-au emis de catre cele doua societati comerciale care se ocupa cu asta”, a declarat Flavius Boncea, purtator de cuvant al Primariei Timisoara. Boncea spune ca dupa data de 8 ianuarie este posibil sa se emita facturile pentru deszapezire si abia atunci se va putea afla cat platesc timisorenii pentru acest serviciu.