Universitatea de Vest Timișoara prioritizează formarea viitorilor consilieri școlari

Universitatea de Vest Timișoara prioritizează formarea viitorilor consilieri școlari

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) susține prioritizarea viitorilor consilieri școlari care vor lucra în ciclul preuniversitar. În acest sens, universitatea timișană pregăteștestudenți prin programul de studii universitare de masterat Consiliere și integrare europeană.

Universitatea de Vest din Timişoara (UVT) prioritizează formarea viitorilor consilieri şcolari

Universitatea de Vest din Timişoara (UVT) prioritizează formarea viitorilor consilieri şcolari care vor lucra în ciclul preuniversitar, pregătind studenţii prin programul de studii universitare de masterat Consiliere şi integrare educaţională, relatează Agerpres .

Marilen Pirtea, rectorul UVT, a susține că, în prezent, contextul general al sistemului de consiliere a elevilor este defavorabil. Este convins că sistemul poate avea efecte mult mai nocive asupra procesului de dezvoltare şi formare a tinerilor, în perioada pandemică pe care o traversăm, când mulţi dintre tineri au nevoie şi mai mare de suport şi sprijin corespunzător.

Absolvenții acestei specializări sunt consilieri în psihologie educațională

Absolvenţii acestui program de studii universitare de masterat sunt pregătiţi să acţioneze în calitate de consilieri şcolari specializaţi în psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională şi specialişti în integrare educaţională.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Aceştia dobândesc competenţe transversale şi de specialitate în domenii complexe, precum evaluare şi intervenţie psihopedagogică, consiliere educaţională şi privind cariera sau adaptare curriculară. De asemenea, acest program al UVT urmăreşte dezvoltarea de abilităţi practice prin aplicaţii în Clinica universitară de terapii şi consiliere psihopedagogică, ca şi în mai multe organizaţii partenere", spune Marilen Pirtea, într-un comunicat remis, luni, AGERPRES.

Rectorul Marilen Pirtea consideră că Guvernul României, prin Ministerul Educaţiei, va avea suficiente motive pentru a oferi în viitorul apropiat o atenţie deosebită domeniului consilierii elevilor. Și asta, inclusiv prin susţinerea universităţilor pentru dezvoltarea programelor de formare a resurselor umane de calitate, care să desfăşoare cu profesionalism astfel de activităţi în sistemul preuniversitar.

Programul de studii universitare de masterat Consiliere şi integrare educaţională este desfăşurat de Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, în colaborare cu Departamentul de Psihologie, în cadrul Facultăţii de Sociologie şi Psihologie a Universității de Vest Timișoara.

UVT răspunde nevoilor de dezvoltare personală, educaţională şi profesională ale elevilor printr-o serie de activităţi conexe. Universitatea derulează de mai mulți ani pregătiri pentru examenul de bacalaureat, concursuri în domenii specifice sau activităţi de consiliere vocaţională şi profesională, sesiuni de informări pentru elevi.

Carențe importante în România privind procesul de consiliere a elevilor

În prezent, în sistemul de învăţământ preuniversitar din România, procesul de consiliere a elevilor prezintă o serie de carenţe şi aspecte ce ar trebui îmbunătăţite semnificativ în viitorul apropiat, precum: numărul insuficient de consilieri raportat la numărul de elevi (în prezent un consilier poate avea chiar şi 600 de elevi în responsabilitate, de multe ori din mai multe şcoli) sau lipsa resurselor pentru facilitarea accesului elevilor la serviciile de consiliere.