Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va plăti companiei Bechtel penalizări de circa 16.000 de euro pe zi pentru cele circa 60 milioane de dolari, sume restante pe care CNADNR nu le-a mai achitat din decembrie anul trecut.
CNADNR a cerut încă de acum trei săptămâni Ministerului Finanţelor alocarea a circa 345 de milioane de lei pentru plata restanţelor către Bechtel, precum şi pentru achitarea cheltuielilor aferente proiectului.
Dorin Debucean, noul director al companiei, a declarat că o parte din bani vor fi luaţi din fondurile alocate pentru plata avansului la constructorii de pe Cernavodă- Constanţa şi Arad-Timişoara (ambele sectoare făcând parte din coridorul IV pan-european), pentru care precalificarea pentru licitaţie va fi organizată după Sărbători.
CNADNR va trebui să mai vireze către constructorul american circa 300 de milioane în acest an, banii venind din privatizări prin Fondul Naţional de Dezvoltare şi de la bugetul de stat, conform ministrului lucrărilor publice, Lazlo Borbely, care a declarat la începutul săptămânii că UDMR va face un lobby puternic pentru a se aloca mai mulţi bani pentru această autostradă.
„Din informaţiile pe care le am, se suplimentează fondurile pentru Autostrada Transilvania. Suma primită ca avans în acest an se va suplimenta cu cel puţin 200 de milioane de euro“, a declarat Borbely. CNADNR a plătit către constructorul american 140 de milioane euro, reprezentând un avans de 30% din valoarea totală a lucrărilor programate pentru acest an. Controale la CNADNR În urma demiterii lui Mihai Grecu, CNADNR se confruntă cu două controale, unul privind plăţile şi contractul cu americanii de la Bechtel şi altul intern. Potrivit lui Dorin Debucean, directorul general de la autostrăzi, raportul privind plăţile către Bechtel va fi gata în circa 30 de zile. Mihai Grecu a fost demis din funcţia de director general la CNADNR săptămâna trecută pe fundalul unei lipse de comunicare cu ministerul şi instituţiile implicate în proiectele finanţate de CNADNR.