Un bărbat care a vrut să cumpere 4 bilete cu preţ redus s-a trezit că i s-au dat unele mai scumpe. Oficialii companiilor low-cost susţin că softul ar fi de vină.
Achiziţionarea unor tichete de zbor pentru un grup de patru persoane a fost mai dificilă şi mult mai scumpă decât îşi imagina Mihnea Dragoş.
Bucureşteanul de 29 de ani dorea să petreacă alături de logodnică şi de un alt cuplu o scurtă vacanţă în Italia, în zona oraşului Napoli.
"Pentru călătorie am vrut să cumpăr bilete de avion de la Blue Air. Am încercat să iau tichetele cele mai ieftine din avion. Am dat să selectez locuri la acest tip de tarif, însă nu am putut. Toate locurile erau duse automat spre un alt nivel de cost, unul care era evident mai mare. Eu voiam să selectez bilete care aveau un preţ de 50 de euro, însă eram dus să cumpăr bilete de 70 de euro", ne-a declarat Mihnea Dragoş.
Preţ promoţional cu locuri limitate
Problema de care s-a lovit bucureşteanul este una întâlnită pe unele zboruri low-cost şi anume: nu se pot rezerva locuri ieftine şi locuri cu tarife mai mari în cadrul unei singure tranzacţii.
"Văzusem că mai erau trei bilete la preţul promoţional, cel ieftin. Ne-am spus fie să le luăm pe toate cele trei ieftine şi unul mai scump, fie să ne împărţim - bărbaţii să stea în sectorul cu bilete mai scumpe, iar femeile în sectorul cu tichete mai ieftine sau invers. Din păcate, planurile noastre de a economisi câţiva euro nu au avut succes. Am încercat de mai multe ori să fac această tranzacţie, dar nu am reuşit, eram mutat automat la clasa de bilete scumpe", ne-a mai povestit Mihnea.
Printr-o experienţă asemănătoare susţine că a trecut şi Bogdan Niţă. "Şi eu, şi soţia mea ne lovim de această problemă când dorim să plecăm cu avionul în afara ţării. Noi mergem destul de des cu toate companiile low-cost şi sunt frecvente episoadele când găsim doar un singur bilet ieftin. Uneori, când suntem mai obosiţi şi ştim că o să dormim în avion, încercăm să facem economii să luăm un bilet mai ieftin şi unul mai scump. Ne-am câştigat banii prin muncă, aşa că orice euro în plus înseamnă că ne-a rămas mai mult din munca noastră. Din păcate, niciodată nu am reuşit să achiziţionăm astfel de bilete, mai ieftine, aşa că ne-am lăsat păgubaşi", ne-a declarat şi Bogdan.
Blue Air: "Nu este vina companiei, aşa e programat softul de către producător"
Oficialii companiei Blue Air susţin că acest tip de situaţii se întâlnesc la toţi operatorii low-cost.
"Explicaţia este dată de faptul că aşa este construit softul cu care operează companiile de acest tip. Dacă sunt bilete mai puţine decât numărul solicitat în rezervare pentru un anumit tarif, acestea sunt mutate automat la următorul nivel de cost. Nu este vina companiei, aşa este programat softul de către producător", ne-a explicat Florentina Tatu, director PR & Advertising la Blue Air.
"Am încercat să iau biletele cele mai ieftine din avion. Am selectat locuri la acest tip de tarif, însă nu am putut. Toate locurile erau duse automat spre un alt nivel de cost, unul care era evident mai mare." MIHNEA DRAGOŞ, reclamant
SOLUŢIA
Să se realizeze mai multe tranzacţii
Soluţia pentru cei care se lovesc de acest tip de probleme este realizarea mai multor tranzacţii. "Dacă mai este un bilet ieftin din numărul celor care sunt solicitate, clientul trebuie să facă o tranzacţie pentru acest bilet şi apoi să mai pornească a doua tranzacţie pentru restul locurilor dorite. Este un disconfort să se realizeze două tranzacţii, însă aceasta este situaţia, acesta este modul de lucru din întreaga lume. Dar o soluţie există, să se realizeze două tranzacţii de către clienţi", ne-a mai explicat Florentina Tatu, director PR & Advertising la Blue Air.
Însă realizarea de două tranzacţii atrage după sine şi costuri mai mari. Este vorba de taxele pentru plata on-line sau transfer bancar a biletelor. "Aici depinde foarte mult de comisioanele practicate de fiecare bancă în parte. Sunt şi bănci fără comisioane. Noi, la Blue Air, avem taxe doar pe fiecare bilet în parte, deci clientul nu va plăti mai mult dacă face două tranzacţionări", ne-a mai comunicat reprezentantul operatorului low-cost.