Cine își pierde cardul de sănătate scoate 15 lei din buzunar!

Cine își pierde cardul de sănătate scoate 15 lei din buzunar!

Casa Națională de Asigurări de Sănătate a stabilit că utilizarea cardului național de către asigurați și furnizorii de servicii medicale va fi obligatorie începând cu 1 februarie 2015. EVZ vă explică ce trebuie să faceți dacă ați rătăcit acest document electronic.

Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Vasile Ciurchea, a declarat că, până la 1 februarie, se face inițierea cardurilor, de către toți furnizorii de servicii medicale, astfel încât acestea să devină active. În cazul în care asiguratul își pierde acest document electronic va suporta costurile fabricării și distribuirii unui nou card. Regula se aplică și în cazul în care asiguratului îi este furat cardul, i se deteriorează sau își schimbă datele.

„Cine nu a primit card îl ridică de la medic”

„Titularul sau împuternicitul cardului poate, în termen de 15 zile calendaristice de când l-a pierdut, i-a fost furat sau și-a modificat datele personale să solicite la Casa de Asigurări de Sănătate eliberarea unui nou card național. Totul se face în baza unei cereri însoțite de dovada plății contravalorii cardului și a cheltuielilor de distribuție a acestuia. Costul unui card este de 2,2 euro, plus TVA, la care se adaugă și aproximatim 3 lei trimiterea prin poștă”, ne-a declarat Mihaela Tănase, purtătorul de cuvânt al CNAS. Cheltuielile se ridică la 15 lei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tănase mai precizează faptul că asigurații care nu au primit până în prezent aceste carduri le vor ridica de la medicii de familie: „Cardurile care nu vor fi distribuite, prin intermediul serviciilor poștale, atunci când se va încheia procesul de distribuire prin aceste servicii, vor fi predate caselor de asigurări și, în scurt timp, vor fi trimise către medicii de familie de unde vor fi ridicate de către pacienţi. Dacă până la 1 februarie vor mai fi asigurați ce nu au primit aceste carduri, este bine ca ei să știe că vor beneficia de serviciile medicale, până la rezolvarea problemei”.