România face pași importanți în ceea ce privește infrastructura. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că cel mai lung tunel este mai aproape de construire, după ce CNAIR a transmis la ANAP spre validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, vine cu noutăți în ceea ce privește Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău. Luni, 9 mai, CNAIR a transmis la ANAP spre validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației, din care face parte și Tunelul Meseș (Autostrada Transilvania).
„Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție! CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș - Autostrada Transilvania”, scrie pe Facebook Sorin Grindeanu.
Prima etapă a licitației pentru Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău a fost lansată în luna aprilie 2020, la un preț de 4,5 miliarde de lei, fără TVA.
„Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA). Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km. Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor”, conchide Grindeanu.
Sorin Grindeanu anunță că s-au finalizat reparațiile la Stația CFR Vicșani
La finalul săptămânii trecute, ministrul Transporturilor a anunțat finalizarea reparațiilor la Stația CFR Vicșani de la granița cu Ucraina. Oficialul a precizat că de acum vor fi operaționale alte cinci linii de cale ferată, trei dintre ele cu ecartament larg și 2 linii de cale ferată cu ecartament normal.
Lucrările de reparații s-au desfășurat în perioada 28 aprilie – 4 mai 2022, în regie proprie, de Regionala de Cale Ferată Iași. Ele au constat în înlocuirea traverselor uzate, înlocuirea elementelor de prindere, completarea cu piatră spartă, buraj.
„În acest moment, vagoanele care provin din Ucraina pot fi transpuse mai eficient pe trenurile de marfă românești.Astfel, va crește volumului de trafic de marfă și vor scădea timpii de mutare a mărfurilor din trenurile de pe liniile cu ecartament larg, în trenurile de pe liniile cu ecartament normal”, a explicat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a precizat că în prezent, în stația Vicșani sunt funcționale în total 13 linii de cale ferată. Ele permit operațiuni mai bune de manevră a trenurilor. Șase linii de cale ferată sunt cu ecartament normal, iar șapte cu ecartament larg.