Ceauşescu se răsuceşte în mormânt! Se întâmplă în Bucureşti, după 41 de ani

Ceauşescu se răsuceşte în mormânt! Se întâmplă în Bucureşti, după 41 de ani

În 2020 se vor împlini 41 de ani de când a fost dată în folosinţă prima magistrală de metrou în Bucureşti. Marți, 15 septembrie, Capitala se pregăteşte pentru inaugurarea celei de-a 5-a artere.

Amintim că, inţial, metroul trebuia să fie construit din Drumul Taberei până în Balta Albă, dar Nicolae Ceaușescu a mutat proiectul din creion, în Militari.

Dictatorul era convins că în cartierul Drumul Taberei locuiau „burghejii”, pentru că fusese ridicat pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu-Dej.

După ce a preluat puterea în 1965 şi a înţeles utilitatea construirii reţelei de metrou în Capitală, Ceauşescu a ignorat realităţile demografice din acei ani.

Ne puteți urmări și pe Google News

Drumul Taberei era atunci cel mai aglomerat cartier din București, iar Militari nici măcar nu era construit.

Revenind în prezent, autorităţile au anunţat că magistrala de metrou M5 din cartierul Drumul Taberei va fi inaugurată marți, 15 septembrie.

M5 Râul Doamnei - Eroilor 2, cu extensia la Valea Ialomiței și depou, este prima magistrală de metrou din București construită de la zero după Revoluție.

Totodată, ea devine cea mai scumpă lucrare de infrastructură urbană finalizată în România.

Vinerea trecută, membrii Comisiei Centrale de Recepție și cei ai Comisiei de Punere în Funcțiune (PIF) au semnat procesele-verbale.

Astfel, această nouă magistrală de metrou poate fi dată în exploatare. Chiar dacă va fi deschisă traficului cu călători, lucrările la Magistrala 5 vor continua în câteva zone.

Este vorba despre unele puncte de acces, la suprafață și în zona pasajului subteran de la parcul Drumul Taberei.

Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara anului 2011, iar lucrările au început tot în acel an.

Iniţial, durata lucrărilor pentru galerii, stații și depou urma să fie de 3 ani, dar predarea a fost îngreunată de problemele apărute pe parcurs.

Trebuiau realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare și automatizare (care a fost licitată separat și, după numeroase contestații, a fost semnată în 2019 cu Alstom).

În acest context, primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost anul 2015. Totuşi, M5 parcă a fost bântuită de veşnica problemă a avizelor.

Au existat şi probleme mari de finanţare (n.r. - mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013). Şi pentru ca tabloul să fie complet, au fost probleme şi cu lucrările neprevăzute.

Conform reprezentanților Metrorex, pe Magistrala 5 vor circula la început 10 trenuri Bombardier, cu toate că la testele dinamice se folosesc și trenuri vechi IVA.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime.

Au fost construite 10 staţii şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului este de 3,4 miliarde de lei; Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

Magistralei de Metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor 2 are 7,2 km lungime, dintre care 6,2 km pe Lotul 1.1 si 1 km pe Lotul 1.2.

Lot 1.1 - Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii / Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct / Valoarea totala a contractului: 987,9 mil lei fara TVA.

Lot 1.2 - Valea Ialomitei - galeria, statia si depoul / Max Boegl / Valoare totala: 231,67 milioane lei fara TVA.

Pe Magistrala 5 Alstom există sistemul digital de control al trenurilor - primul sistem de semnalizare CBTC (Communication-based Train Control) din  România.

explicaţie foto: Nicolae Ceausescu la inaugurarea primului tronson de metrou al Magistralei 1.

Sursa foto: Agerpres