Descopera.ro prezintă lunga istorie a acestui monument din România, care a devenit în timp cel mai mare punct feroviar din România. Astfel, prima linie ferată care era inaugurată odată cu ridicarea clădirii Gării de Nord, pe atunci denumită Gara Târgoviște după bulevardul important care trecea prin zonă, astăzi calea Griviței, a fost cea care făcea legătura dintre București și Ploiești.

La 13-25 septembrie 1872, gara a fost inaugurată oficial, când au fost date în exploatare liniile ferate Piteşti — Bucureşti — Buzău şi Galaţi — Tecuci — Roman, în lungime de peste 600 km, cu 39 de staţii.

După mai multe extinderi, modernizări și lucrări de întreținere, Gara de Nord a suferit importante distrugeri (aripa sudică a gării, linii şi macazuri) în bombardamentele intense asupra Bucureştiului din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.

Cu toate acestea, clădirea a rămas în picioare, iar căderea regimului comunist a făcut ca monumentul istoric să scape de distrugerea sa completă. Ceaușescu însuși avea în plan bombardarea programată a Gării de Nord în anul 1992, care voia să construiască o nouă gară la marginea Capitalei.

 

Citește și: