Deputații PMP Petru Movilă și Marius Pașcan vor ca Guvernul să-și asume proiectul autostrăzii Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş. Ei au depus, astăzi, un proiect de lege în acest sens, care este susținut și de reprezentanții celorlalte partide.
„Proiectul de lege privind învestirea Guvernului cu construcţia obiectivului de investiţii 'Autostrada Ungheni - Iaşi -Târgu Mureş' este poate cel mai important proiect de infrastructură de care au nevoie România şi Moldova la acest moment. Este un proiect de lege prin care noi, parlamentarii, vrem să aducem în Parlament problema master planului general de transport şi a acestui drum Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş. Este un proiect care de 10 ani de zile are startul luat. Din păcate, nu avem nimic la acest moment. Proiectul este necesar pentru că vine să unească efectiv Moldova şi restul ţării, Ardealul. Este un proiect care este promis, este necesar pentru a scoate din sărăcie cea mai săracă zonă a României, cea mai săracă zonă din UE: nord-estul ţării, adică Moldova", a precizat deputatul de Iaşi Petru Movilă, iniţiatorul proiectului.
El a subliniat că proiectul de lege este semnat şi susţinut de parlamentari de la toate partidele și din toate regiunile ţării.
„Am ales această soluţie pentru că este singurul mod în care noi, parlamentarii, putem efectiv decide pe acest proiect atât de important pentru noi şi am convingerea şi rugămintea că toţi cei care au semnat vor vota. (...) Şi sper că acest proiect va deveni certitudine, cu atât cu cât mai avem un an până la aniversarea Centenarului Marii Uniri din 1918. (...)
El a menționat că soluţiile sunt „bugetul naţional, bugetul european, credite, sunt împrumuturi sau parteneriate public-private. Toate aceste soluţii sunt enunţate de miniştrii Transporturilor de-a lungul timpului”.
Deputatul PMP Marius Paşcan, coiniţiator, a punctat că proiectul este necesar pentru dezvoltarea unilaterală a țării.
„Ca urmare, printr-o filozofie concretă şi coerentă naţională, trebuie ca toată ţara să se dezvolte unitar şi, sigur, infrastructura, autostrăzile reprezintă coloana vertebrală a dezvoltării economiei unei ţări. Pe de altă parte, s-a promis foarte mult în ultimii ani, Guverne succesive au promis proiectele de autostrăzi şi că le vor soluţiona. Nu s-a întâmplat acest lucru, ba, mai mult, în cazul autostrăzii Târgu Mureş - Iaşi sunt 10 ani de studii de fezabilitate care nici măcar nu mai folosesc, pentru că au devenit maculatură de sertar. Este şi un precedent ca Legislativul să asume marile proiecte de investiţii pe care guvernările nu sunt capabile să le pună în practică. Este aşadar autostrada Unirii, un proiect realizabil, un proiect care nu trebuie aşteptat după master plan până în 2023. Se poate demara imediat ce este asumat ca investiţie naţională prioritară", a declarat Marius Paşcan.