Ce se întâmplă cu facturile restante la energie. Clienți Hidroelectrica nu le-au primit de luni bune

Ce se întâmplă cu facturile restante la energie. Clienți Hidroelectrica nu le-au primit de luni bune Sursa foto: Dreamstime.com

Românii își fac griji cu privire la modul în care vor plăti facturile restante. Mai mulți furnizori de energie nu au trimis facturile de luni bune, iar problema nu este rezolvată încă. Reprezentanții Hidroelectrica susțin că au început să le emită, însă clienții nu le-au primit momentan.

Clienții Hidroelectrica nu au mai primit facturile la energie din vara anului trecut. Pentru aceste întârzieri, reprezentanții companiei dau vina pe Guvern și pe măsurile de plafonare. Ei vorbesc și despre implementarea unui nou sistem, promițând clienților că în următoarele două luni vor ajunge la zi cu facturile.

Furnizorul nu a mai emis facturi din iunie 2022, iar clienții sună pentru a cere lămuriri. Operatorii de la call-center nu reușesc să facă față, timpul de așteptare pentru un apel fiind de peste 30 de minte. În ultimele trei luni din 2022, Hidroelectrica a înregistrat 364.000 de apeluri, din care au fost reluate doar 73.000. În mod normal, timpul de așteptare pentru un astfel de apel nu ar trebui să fie mai mare de 10 minute, potrivit Observator.

Furnizorul de energie riscă noi amenzi de la ANRE, care a transmis un comunicat de presă prin care anunță că efectuează un control la Hidroelectrica zilele acestea.

Ne puteți urmări și pe Google News

Clienții Electrica se vor confrunta și ei cu o situația asemănătoare. Furnizor de energie a anunțat că facturile vor întârzia în perioada ianuarie - martie, pentru că s-a „demarat o amplă acțiune de optimizare a sistemului informatic”.

„Pentru implementarea măsurilor aplicabile clienților finali din piața de energie electrică și gaze naturale în perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025, societatea noastră a demarat o amplă acțiune de optimizare a sistemului informatic. Din acest motiv, este posibil să primiți factura la o altă dată decât cea obișnuită”, a transmis Electrica.

Într-o situație asemănătoare se află și Enel Energie Muntenia, a cărei reprezentanți au transmis că sunt conștienți de situație și vor „aplica măsurile cuprinse în Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali recent emis de către ANRE, precum și măsurile prevăzute în succesiunea de acte normative referitoare la plafonarea prețurilor”.

Furnizorii care întârzie emiterea facturilor, amendați de ANRE

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a intervenit în această problemă și, în urmă cu câteva săptămâni, anunțau că furnizorii care nu au emis facturile la timp au fost amendați.

„Aşa cum am anunţat public, ca urmare a numeroaselor sesizări privind neemiterea facturilor de energie electrică, am demarat acţiuni de control la principalii furnizori de energie electrică. Acţiunile de control au avut ca tematică verificarea modului în care, în perioada 01.04.2022 – 30.09.2022, furnizorii şi-au respectat obligaţia de a emite facturi conform perioadei de facturare convenite cu clienţii finali.

În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că furnizorii controlaţi nu şi-au respectat obligaţiile legale, respectiv au emis cu întârziere sau nu au emis facturi de energie electrică după fiecare perioadă de facturare, aceştia fiind sancţionaţi contravenţional cu amenzi în valoare totală de 380.000 lei.

Amenzile s-au aplicat astfel: • ELECTRICA FURNIZARE 120.000 lei • HIDROELECTRICA 70.000 lei • CEZ VÂNZARE 60.000 lei • E.ON ENERGIE ROMÂNIA 50.000 lei • ENEL ENERGIE 50.000 lei • ENEL ENERGIE MUNTENIA 30.000 lei”, a transmis ANRE.