Facturile emise electronic pot fi transmise şi pe suport de hârtie, potrivit prevederilor intrate în vigoare zilele trecute
Legea 148/2012, apărută recent, clarifică procedura de emitere a facturilor, precum şi cerinţele ce trebuie îndeplinite de contribuabili. Potrivit avocatnet.ro, noua lege clarifică şi simplifică modul de implementere al reglementărilor apărute până acum. Astfel, până acum legislaţia nu specifica dacă pentru emiterea facturilor electronice este obligatorie sau doar opţională utilizarea unei mărci temporale pentru a certifica momentul emiterii sale. Specialiştii consultaţi de avocatnet.ro spun că noua lege clarifică acest aspect. Potrivit prevederilor, factura electronică trebuie să conţină marca temporală ce certifică momentul emiterii sale. Consultat de sursa citată, Adrian Şerban, Senior Consultant Tax Advisory - Mazars a spus că, până la intrarea în vigoare a noii legi, semnarea electronică a facturilor nu era obligatorie. Aceasta era doar una dintre posibilele variante de garantare a autenticităţii sursei şi a integrităţii conţinutului acesteia. Arhivarea electronică a facturilor Totodată, spun specialiştii fiscali, facturile emise prin mijloace electronice pot fi transmise clienţilor şi pe suport hârtie, deci nu doar electronic. Posibilitatea ajută în special acele companii care ar putea avea probleme dacă ar fi nevoite să transmită documentele sub format electronic. Prevederile fiscale anterioare reglementau procedurile de emitere a facturilor electronice şi de arhivare a lor. Cu toate acestea, au explicat pentru avocatnet. ro specialiştii fiscali, multe proceduri erau neacoperite de aceste legi. De exemplu, posibilitatea de a arhiva electronic facturile emise pe suport de hârtie. Or, noua lege prevede posibilitatea de a realiza conversia unei facturi emise în trecut pe suport hârtie în factură electronică. Aceasta poate fi ulterior arhivată electronic.