Examenul de Matematică susținut la această sesiune a Evaluării Naționale s-a bazat pe cele mai ușoare subiecte din ultimii trei ani. Este verdictul dat dat de profesorul de matematică Sorin Borodi.

Un grad de dificultate mai redus a fost întâlnit în 2017. Pe o scară de la 1 la 10, dificultatea subiectelor la matematică în acest an a obținut nota 4,61, față de 5,11 anul trecut și 5,05 în anul 2018.

În urma analizei, rezultă un coeficient de dificultate. Profesorul de la Liceul „Al Papiu Ilarian” din Dej, județul Cluj, realizează această comparație de ani de zile, începând cu subiectele din anii 1933 și până în prezent.


Evaluarea Națională 2020. Matematică. Subiecte și bareme EDU.ro

Adevărata bombă despre Evaluarea Națională! E vorba de rezultate…


La fel ca toate Evaluările Naţionale de la clasa a VIII-a din 2010 până în prezent, şi cea din anul 2020 de la Matematică a avut 18 „itemi” sau puncte. Gradul de dificultate a fost următorul, pe o scară de la 1 la 10, potrivit profesorului Sorin Borodi:

  • gradul de dificultate 1 – 1 item
  • gradul de dificultate 2 – 6 itemi
  • gradul de dificultate 3 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 4 – 1 item
  • gradul de dificultate 5 – niciun item
  • gradul de dificultate 6 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 7 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 8 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 9 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 10 – niciun item

„Nota 10 e destul de greu să se obțină. În special din cauza geometrie plane, este vorba despre problema 1 de la Subiectul III, punctele b și c nu o să fie rezolvată de prea mulți elevi, după părerea mea. Acelea vor face diferența între nota 9 și nota 10. Dificultăți au întâmpinat elevii și la un subpunct de la ultima problema de geometrie in spatiu, punctul c”, a spus profesorul Sorin Borodi.

El a mai precizat că „În rest, nota 5 e destul de ușor de obținut. În special subiectele I și II au fost destul de previzibile, asemănătoare celor din subiectele din anii trecuți și celor din testele de antrenament.

Din păcate, subiectele continuă să conțină lucruri rupte total de realitate. Sunt pur teoretice, fără nicio legătură cu viața reală, cu concretul. Nu se poate evalua cu un astfel de subiect modul în care un elev știe să aplice în viața reală ceea ce a învățat la matematică până în gimnaziu“.


NEWS ALERT. Evaluarea Națională 2020. Limba și literatura română – Subiect și Barem EDU.ro

EVALUARE NAȚIONALĂ 2019. Proba la Limba și Literatura Română. SUBIECTE și BAREME EDU.RO


sursa: edupedu.ro