Vă răspunde Mihai Titichi, şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Dan: Am cumpărat două hard-diskuri şi acasă am descoperit că unul dintre ele este defect. Cei de la garanţie au dat vina pe mine că l-am lovit. Am luat legătura cu un avocat şi am încercat să le înmânez o notificare prin care le-am expus nemulţumirile mele în scris, dar în loc să-mi dea număr de înregistrare am fost bruscat, luat de braţ şi scos afară din firmă. Eu am depus o plângere la Autoritarea Naţională pentru Protecţia Consumatorului acum mai bine de 30 de zile şi nu am primit un răspuns. Ce pot face ca să-mi recuperez banii? Potrivit Legii 449/2003, orice lipsă de conformitate care apa re în primele şase luni de la momentul livrării este prezumată a fi existat la acest moment. Prin urmare, consumatorul nu trebuie să facă dovada că defectul există la momentul livrării. Vânzătorul ar fi trebuit să prezinte consumatorului o analiză din care să reiasă fără putinţă de tăgadă că respectivul defect a fost provocat de consumator, pentru a putea refuza luarea măsurilor reparatorii. Îl sfătuiesc pe consumator să ia din nou legătura cu autorităţile pentru a afla care este stadiul reclamaţiei.
Lucian, din Mediaş: Compania de telefonie mobilă mi-a furat din credit. Eu nu şterg nicodată jurnalul de apeluri. Am observat că în ultimile trei zile mi-au dispărut nouă eurocenţi, o sumă foarte mică. Nu este vorba de bani, dar imaginaţi-vă că, dacă fură de la toţi clienţii această sumă, la cât se ajunge? Vă sfătuiesc să solicitaţi o clarificare asupra dispariţiei creditului din partea comerciantului. În cazul în care nu obţineţi un răspuns sau acest răspuns nu este satisfăcător, vă puteţi adresa Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor din judeţul în care locuiţi.
În sprijinul cititorilor
- În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro.