CE, CUM și CINE cumpără cu cardul

CE, CUM și CINE cumpără cu cardul

Plata cu cardul este din ce în ce mai folosită în practică. În România, femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plată, potrivit studiului Experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali realizat de Ernst&Young.

În ce privește achiziționarea serviciilor, femeile preferă magazinele, în proporție de 79% și de 7% online. Bărbații preferă să achiziționeze serviciile din magazin, în proporție de 70%, 8% online și 22% ambele. 

Când vine vorba de produse, 68% din femeile participante la studiu au declarat că preferă achiziția în magazin, 6% online și 22% ambele. Bărbații optează pentru modalitatea de cumpărare în magazin 63%, online 7% și ambele 30%. 

Împrumuturi

Atât femeile (85%) cât și bărbații (82%) preferă să facă împrumuturi bancare în sucursală. Femeile preferă să cumpere produse alimentare (87%) în magazin și asigurări (81%) în agenție, în timp ce bărbații preferă și ei să cumpere serviciile medicale (77%) și automobile (76%) de la sursă. 

Ce se cumpără online

Deși mici ca pondere, valorile înregistrate la cumpărarea în mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt: telefonia mobilă/servicii internet -13% femei și 20% bărbați, electronice și electrocasnice - 7% femei și 10% bărbați.

Modalități de plată 

Cash – în funcție de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată cash-ul pentru: produse alimentare (69%), îmbrăcăminte (68%) și electronice și electrocasnice (52%).

Ce servicii sunt plătite cu cardul

În funcție de categoria serviciilor, femeile plătesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobilă/serviciile de internet (57%) și polițele de asigurare (55%). În cazul bărbaților, pentru categoria produselor analizate, în topul preferințelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), îmbrăcăminte (67%) și electronice și electrocasnice (64%). 

În funcție de categoria serviciilor, bărbații plătesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobilă/servicii de internet (75%) și asigurări (63%).

Studiul EY România a fost realizat în perioada 31 martie – 5 mai, pe un eșantion de 280 de persoane, cu vârsta între 20 și 35 de ani. 

Ne puteți urmări și pe Google News