Ce câştigăm dacă vom plăti taxele online. Vezi calendarul extinderii sistemului electronic

Ce câştigăm dacă vom plăti taxele online. Vezi calendarul extinderii sistemului electronic

Românii vor scăpa de cozile de la ghişee şi îşi vor putea plăti taxele, printr-o singură acţiune, indiferent dacă o fac pentru una sau mai multe localităţi. Totodată, se vor cheltui mai puţini bani pentru hârtie şi imprimantă. Acestea sunt câteva dintre avantajele Sistemului Naţional Electronic de Plată Online a Taxelor şi Impozitelor, care va fi lansat oficial în luna decembrie.

Sistemul va putea fi accesat de toţi românii din străinătate, iar într o primă etapă plăţile vor fi făcute cu orice card Visa sau MasterCard.

Cetăţenii nu sunt obligaţi să-şi plătească taxele şi impozitele pe această platformă, alternativa plăţilor la ghişeul tradiţional rămâne în continuare, se arată într-un comunicat al Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI).

În plus, sistemul electronic taie costurilor necesare încasării taxelor şi impozitelor cu aproximativ 40%.

În paralel, încasările vor creşte cu aproximativ 10%, în primul an de funcţionare, estimează reprezentanţii MCSI. Potrivit acestora, vor scădea costurile operaţionale pentru tranzacţiile electronice.

Comisionul, la mâna autorităţilor Autorităţile publice care urmează să intre în sistemul electonic sunt cele care vor alege cine va suporta comisionul. Astfel, acesta poate fi achitat de contribuabil, de autoritatea publică sau poate fi găsită o altă variantă.

Costul pentru punerea în funcţiune a sistemului este zero pentru statul român, deoarece este dezvoltat din fonduri private de către Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO).

Costurile de utilizare vor fi stabilite în urma achiziţiilor publice ce vor fi derulate de fiecare instituţie publică în parte, pentru negocierea comisionului de tranzacţionare.

Sistemul este deja implementat în totalitate pe serverele MCSI şi ale Centrului Naţional de Management pentru Societatea Informaţională (CNMSI), iar testele de funcţionaliate şi securitate au fost finalizate.

Etapele extinderii sistemului electronic Există un calendar conform căruia instituţiile publice care încasează taxe şi impozite trebuie să se înregistreze în Sistemul Naţional Electronic de Plată Online a Taxelor şi Impozitelor.

În prima etapă, se vor înregistra municipiile reşedinţă de judeţ şi municipiile/oraşele cu o populaţie mai mare de 150.000 de locuitori. Termenul este de şapte luni de la intrarea în vigoare a hotărârii de Guvern, aprobate miercuri.

Etapa a doua presupune înregistrarea municipiilor şi oraşelor cu o populaţie de până la 150.000 locuitori, în termen de cinci luni de la finalizarea primei etape, dar nu mai târziu de un an de la data hotărâre.

În cea de-a treia etapă, se vor înregistra restul comunelor şi instituţiilor publice, în termen de şase luni de la încheierea celei de-a două etape. Acestea nu trebuie să depăşească un an şi jumătate de la data intrării în vigoare a hotărârii de Guvern.

Dacă o instituţie publică vrea să se înregistreze mai repede în sistem, procedurile pot fi accelerate, de comun acord cu MCSI.

Care sunt avantajele plăţii online a taxelor?

Ne puteți urmări și pe Google News