Câți români folosesc serviciile bancare la distanță

Câți români folosesc serviciile bancare la distanță

Tot mai mulți români au început să folosească serviciile bancare la distanță, în special internet și mobile banking, pentru plata facturilor sau alte forme de transferuri.

Astfel, circa 20% din clienții Unicredit Țiriac folosesc serviciile de online banking, din aceștia 51% fiind utilizatori activi.

Circa 2% din clienții băncii fac transferuri, schimburi valutare și alte operațiuni prin intermediul telefonului mobil, au declarat astăzi oficialii companiei.

Utilizarea serviciilor bancare la distanță este tot mai răspândită. În cazul Raiffeisen Bank, numărul de utilizatori de internet banking ajunsese anul trecut, în decembrie, la 600.000, din totalul de peste 2 milioane de clienți persoane fizice și peste 100.000 de clienți IMM.

Noi facilități

Pentru a își atrage clienții către aceste forme de plată la distanță, băncile adaugă noi facilități și operează scăderi de costuri.

Astăzi, Unicredit Țiriac a lansat noi funcționalități pentru aplicația de Mobile Banking, care permit clientului să realizeze plătiți de facturi oriunde s-ar afla, să solicite produse bancare sau să își constituie singur depozite la termen. De asemenea, clienții pot afla pe mobil care este cea mai apropiată sucursală sau bancomat, prin intermediul hărții cu unitățile băncii și ATM-uri.

De asemenea, anul trecut, BRD a lansat anul trecut serviciul de mobile banking care, pe lângă facilități precum scanarea codurilor de bare al facturilor sau transferurile către codurile QR, permite și transferuri de bani dintr-un cont în altul prin simpla atingere a două telefoane.  

Multe bănci aplică pentru plățile online un discount de 50% la comisioane, față de tariful care ar fi fost achitat la casieria băncii.

Potrivit estimărilor specialiștilor din piață, în prezent există în România câteva milioane de utilizatori de internet banking și 500.000 de utilizatori de mobile banking.