Potrivit unui studiu realizat de o companie de monitorizare, arată că în oraşele mici şi mediul rural vânzările încep să crească, iar în Bucureşti vânzările scad.
Deşi are vânzări mici preţurile nu scad
Preţul pentru produsele alimentare și nealimentare este în medie cu 21% mai mare în Capitală față de alte zone ale tarii. Analiștii spun că o explicație pentru această diferență de prețuri, este dată de sortimentaţia diferită a produselor din magazinele din Bucureşti faţă de cele din restul ţării.
De asemenea, vânzările au scăzut cu 3,7%, în Capitala în primele 2 luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În oraşele medii şi mari vânzările au crescut cu 6,3%, iar în mediul rural și în orasele mici cu 14%. Totodată, importanţa promoţiilor este crescută pentru toate zonele ţării, mai puţin pentru Bucureşti.
Unde sunt cele mai multe promoţii
Ponderea cea mai mare a promoțiilor se regăseşte în comunităţile urbane mici şi în mediul rural. În orasele mari si medii, 21,9% dintre vânzari sunt generate de produse la promoţie, în timp ce în mediul rural şi în oraşele mici procentul ajunge la 24%.