Infrastructura din România este o prioritate pentru Comisia Europeană, nu și pentru Guvernul PSD-ALDE! În timp ce Uniunea Europeană a decis să investească zeci de milioane de euro în modernizarea transportului fluvial din România, Guvernul Dragnea-Dancilă a alocat, prin noua rectificare bugetară, puține fonduri reale pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, majoritatatea “investițiilor” fiind cu ajutorul creditelor de angajament.

În realitate, aceste credite de angajament nu oferă siguranță investițiilor și nu asigură dezvoltarea marilor proiecte de infrastructură restante. Guvernul ne "vinde" de fapt iluzia dezvoltării pe credit, și nu pe sume reale. România nu mai are timp să aștepte, infrastructura românească fiind învechită!”, a declarat Iancu Caracota, într-un comunicat de presă.

Potrivit liberalului, însăși Comisia Europeană a tras atenția, anul acesta, într-un raport privitor la România că starea precară a infrastructurii afectează eficienţa cu care România îşi poate livra bunurile şi poate conecta consumatorii cu producătorii. Î

„În acest sens, Comisia  a arătat că starea generală a drumurilor şi infrastructura feroviară rămâne slabă, iar autostrăzile şi drumurile naţionale reprezintă puţin peste 20% din reţeaua de drumuri a României, în timp ce 90% din şosele au o singură bandă de circulaţie pe fiecare sens.”, se mai arată în sursa precizată.

Drept urmare, în calitate de senator PNL, Iancu Caracota a solicitat Guvernului „să accelereze absorbția fondurilor europene în vederea extinderii infrastructurii strategice a României și să pună în aplicare, urgent,  Master Planul pe transport aprobat de Comisia Europeană. România nu se poate dezvolta doar cu credite de angajament, ele nu oferă siguranță și vor îndatora bugetul național pentru mulți ani!”.