Capitolul la care primăriile din România stau foarte rău. Studiul arată mari probleme

Capitolul la care primăriile din România stau foarte rău. Studiul arată mari probleme

Majoritatea primăriilor din țară au nevoie de un program de modernizare pentru a corespunde standardelor actuale.

Studiul realizat de echipa Regista arată că trei sferturi dintre primăriile participante nu folosesc în comunicarea dintre angajați și public adrese de e-mail cu domeniul primăriei, ci adrese personale ale angajaților, practică ce introduce numeroase riscuri de securitate și protecția datelor personale. Peste jumătate dintre instituții nu au aplicații de registratură electronică, ci folosesc registratura fizică, pe suport de hârtie.

„Au nevoie de ajutor pentru depășirea acestei situații”

Pe de altă parte, există destule primării care au depus eforturi serioase pentru a trece în era digitală. În aproape 45% dintre primăriile participante la studiu, cetățenii pot economisi timp, evitând cozile și plătind online taxele și impozitele, iar 65% dintre ele folosesc semnătura electronică.

Ne puteți urmări și pe Google News

„După nouă luni de distanțare socială vedem că nivelul de digitalizare al administrației publice este încă deosebit de scăzut, în ciuda unui cadru legislativ în vigoare care include obligații pentru aceste instituții privind digitalizarea. Administrația publică locală, precum și instituțiile publice regionale, au nevoie de ajutor pentru depășirea acestei situații, atât prin soluții software moderne, cât și prin instruire privind noile tehnologii, cum ar fi semnătura electronică sau soluțiile cloud. Echipa Regista oferă consultanță gratuită privind digitalizarea instituțiilor publice interesate”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

Studiul Regista continuă, iar primăriile din toată țara își pot evalua gradul de digitalizare completând chestionarul, urmând să primească Ghidul Esențial pentru Digitalizarea Primăriei. Acesta cuprinde recomandări generale, de la verificarea infrastructurii hardware, securitate informatică, aplicații pentru comunicare, până la utilizarea aplicațiilor de e-Guvernare și soluții software pentru transparentizarea activității și eficientizarea serviciilor publice oferite cetățenilor.