Capcanele din marile magazine. Clienții plătesc mai mult, pentru o cantitate mai mică de produs
- Andra Puiu
- 9 iunie 2023, 21:21
Clienții marilor magazine riscă să fie păcăliți atunci când merg să își facă cumpărăturile. Cei mai mulți dintre ei ajung să plătească mai mult pentru o cantitate mai mică de produs. Un studiu a arătat cum este posibil acest lucru.
„Shrinkflation” este un fenomen cunoscut la nivel global și se referă la practica producătorilor de alimente de a reduce cantitatea de produs, iar prețul să fie același sau chiar mai mare. Mulți cumpărători nu au observat la început modificările și au căzut în capcanele marilor magazine. Acest fenomen a atras atenția specialiștilor, iar un studiu complex a arătat că două treimi dintre consumatori au remarcat reducerea domensiunilor unor produse.
Îngrijorarea în rândul consumatorilor a crescut în ultima perioadă, iar aproape 83% dintre respondenții studiului și-au exprimat temerile privind această tendință. Analiza a fost realizată în Marea Britanie și a arătat că mulți oameni au căutat să își facă cumpărăturile în magazinele de tip discount, precum Aldi și Lidl. Clienții preferă să cumpere produse sub mărcile proprii ale acestor magazine decât să cadă în plasa altor producătorii. De asemenea, mulți dintre ai au preferat să cumpere anumite produse în vrac pentru un raport calitate-preț mai bun.
Produsele mai mici pentru care clienții plătesc mai mult
Rezultatele altui sondaj au arătat că aproximativ 20% dintre respondenți au decis să nu mai cumpere produsele ale căror cantitate s-a micșorat. De asemenea, tendința producătorilor de a micșora cantitatea de produs a generat o schimbare în comportamentul de cumpărare al consumatorilor. Oamenii sunt nemulțumițo de această practică și caută alte magazine mai convenabile unde să își facă cumpărăturile. Pe lista de alimente pentru care clienții plătesc mai mult și primesc mai puțin se află unele dintre cele mai căutate pe piață, inclusiv fructele și legumele.
Chipsurile, batoanele și chiar ciocolata se numără printre produsele ale căror ambalaje au fost micșorate, iar clienții și-au exprimat nemulțumirea și îngrijorarea. Această problemă vine îm contextul în care consumatorii deja suportă o mare presiune deoarece inflația din Marea Britanie a ajuns la valori semnificative. Așadar, clienții sunt obligați să se adapteze noilor obiceiuri de consum, potrivit Bloomberg.