Un proiect legislativ proaspăt adoptat de deputați aduce avantaje suplimentare pentru funcționarii publici, oferindu-le posibilitatea de a solicita rambursarea costurilor legate de deplasarea la locul de muncă. Cu toate acestea, pentru ca statul să acopere aceste cheltuieli, anumite criterii trebuie respectate.
Decontarea navetei va fi disponibilă pentru mai mulți bugetari. Adică pentru cei care lucrează într-o localitate diferită de cea în care își au domiciliul și nu dispun de o locuință de serviciu.
Mai mulți bugetari vor putea beneficia de decontarea navetei până la serviciu
Conform proiectului legislativ care a primit deja aprobarea Camerei Deputaților, funcționarii publici care își au domiciliul într-o altă localitate decât cea în care desfășoară activitatea pot solicita rambursarea cheltuielilor de transport între cele două localități.
Proiectul de lege, care extinde drepturile funcționarilor publici cu privire la decontarea navetei, urmează să fie supus promulgării de către președintele țării, Klaus Iohannis.
Este important de menționat că decontarea cheltuielilor de navetă se va aplica numai funcționarilor publici care au reședința într-o localitate diferită de cea în care își desfășoară activitatea și care nu au acces la o locuință de serviciu.
De asemenea, autoritățile publice locale vor avea posibilitatea de a decide asupra decontării cheltuielilor.
Cine beneficiază de bani pentru transport
Din 2024, conform Codului administrativ, primarii și viceprimarii au dreptul să solicite decontarea cheltuielilor de transport și altele asemenea.
Legea nr. 177/2023, „pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale «Administraţie» din aparatul de specialitate al primarilor comunelor și al instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, înființate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea consiliilor locale din comune, posibilitatea decontării contravalorii cheltuielilor de transport între localitatea de domiciliu/ reşedinţă şi localitatea unde se află locul de muncă al acestora”.
Mai mult, actualmente sunt acoperite de către stat diverse cheltuieli asociate funcției de prefect și subprefect.
Aceste cheltuieli includ costurile pentru locuința de serviciu. Dar și costurile pentru cazare, precum și deplasările de la locul de reședință al prefectului și subprefectului la municipiul unde se află sediul instituției prefectului și retur.
Decontarea navetei, stabilită prin ordonatorul de credite
Determinarea valorii cheltuielilor de transport se va efectua de către responsabilul de administrarea fondurilor. Totul cu respectarea prevederilor privind cheltuielile de personal incluse în bugetul de venituri și cheltuieli deja aprobat.
„Modalitatea de decontare a cheltuielilor de transport va fi stabilită prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei”, prevede proiectul de lege.